Uçuş gecikme hasarı için tazminat

2009'dan beri, uçuşunuzun gecikmesi durumunda, yolcu olarak artık eli boş durmuyorsunuz. Aslında, Sturgeon kararında, Avrupa Birliği Adalet Divanı, havayollarının tazminat ödeme yükümlülüğünü genişletti. O zamandan beri, yolcular tazminattan sadece iptal durumunda değil, aynı zamanda uçuş gecikmeleri durumunda da yararlanabiliyor. Mahkeme, her iki durumda da havayollarının yalnızca bir üç saatlik marj orijinal programdan sapmak için. Söz konusu marj havayolu tarafından aşıldı ve varış noktanıza üç saatten fazla geç mi varsınız? Bu durumda, havayolu gecikme hasarını telafi etmek zorunda kalacaktır.

Ancak, havayolu şirketi söz konusu gecikmeden sorumlu olmadığını ispatlayabilirse, olağanüstü durumlar kaçınılmazsa, üç saatten fazla gecikme için tazminat ödemek zorunda değildir. Yasal uygulama göz önüne alındığında, koşullar nadiren olağandışıdır. Bu sadece söz konusu olduğunda:

  • çok kötü hava koşulları (fırtınalar veya ani volkanik patlama gibi)
  • doğal afetler
  • terörizm
  • acil tıbbi durumlar
  • habersiz grevler (örneğin havaalanı personeli tarafından)

Adalet Divanı, uçaktaki teknik kusurları olağanüstü sayılabilecek bir durum olarak görmemektedir. Hollanda mahkemesine göre, havayolunun kendi personelinin grevleri de bu tür koşullar kapsamında değildir. Bu gibi durumlarda, bir yolcu olarak basitçe tazminat alma hakkına sahipsiniz.

Tazminat alma hakkınız var mı ve istisnai durumlar yok mu? Bu durumda havayolu size tazminatı ödemek zorundadır. Bu nedenle, havayolunun size sunduğu kupon gibi başka bir alternatifi kabul etmek zorunda değilsiniz. Bununla birlikte, belirli koşullar altında, aynı zamanda bakım ve / veya konaklama hakkınız vardır ve havayolu şirketi bunu kolaylaştırmalıdır.

Tazminat miktarı, uçuşun uzunluğuna ve gecikmenin uzunluğuna bağlı olarak, yolcu başına genellikle 125, - 600, - euro arasında değişebilir. 1500 km'den kısa uçuşların gecikmesi için 250, - euro tazminatına güvenebilirsiniz. 1500 ve 3500 km arasındaki uçuşlarla ilgiliyse 400, - euro tazminat makul sayılabilir. 3500 km'den fazla uçarsanız, üç saatten fazla gecikme için tazminat 600 €, euro olabilir.

Son olarak, yeni açıklanan tazminat ile ilgili olarak, bir yolcu olarak sizin için önemli bir koşul daha vardır. Aslında, gecikme hasarı tazminatını sadece uçuş gecikmenizin altına düştüğünde alabilirsiniz. Avrupa Yönetmeliği 261/2004. Bu, uçuşunuzun bir AB ülkesinden ayrılması veya bir Avrupa havayolu şirketi ile AB içindeki bir ülkeye uçmanız durumunda geçerlidir.

Bir uçuş gecikmesi yaşıyor musunuz, gecikmeden kaynaklanan hasar için tazminat almaya hakkınız olup olmadığını öğrenmek mi istiyorsunuz yoksa havayolu şirketine karşı herhangi bir işlem yapmak mı istiyorsunuz? Lütfen adresindeki avukatlarla iletişime geçin Law & More. Avukatlarımız gecikme hasarı konusunda uzmandır ve size memnuniyetle yardımcı olurlar.

paylaş