Hollanda hukuk sektöründe uyum

Hollanda hukuk sektöründe uyum

Boyundaki bürokratik ağrı “uyum” olarak adlandırıldı

Giriş

Hollanda Kara Para Aklama ve Terörle Mücadele Finansman Yasası (Wwft) ile bu Kanunda yapılan değişiklikler yeni bir denetim dönemi oldu. Adından da anlaşılacağı gibi, Wwft kara para aklama ve terörizmin finansmanı ile mücadele etmek amacıyla tanıtıldı. Sadece bankalar, yatırım şirketleri ve sigorta şirketleri gibi finans kurumları değil, aynı zamanda avukatlar, noterler, muhasebeciler ve diğer birçok meslek de bu kurallara uyduklarından emin olmak zorundadır. Bu kurallara uymak için atılması gereken adımlar dizisi de dahil olmak üzere bu süreç, genel 'uyumluluk' terimi ile açıklanmaktadır. Wwft kuralları ihlal edilirse, ağır para cezası uygulanabilir. İlk bakışta, Wwft rejimi makul görünmektedir, Wwft'in boyunda gerçek bir bürokratik ağrı haline gelmesi değil, sadece terörizm ve para aklama suçlarından daha fazlası ile savaşmak değil: kişinin iş operasyonlarının verimli bir şekilde yönetilmesi.

Müşteri araştırması

Wwft'e uymak için, yukarıda belirtilen kurumlar bir müşteri soruşturması yürütmek zorundadır. Herhangi bir (amaçlanan) olağandışı işlemin Hollanda Finansal İstihbarat Birimi'ne bildirilmesi gerekmektedir. Soruşturmanın sonucunun doğru ayrıntıları veya içgörü sağlamaması veya soruşturma, yasa dışı veya Wwft kapsamında yüksek risk kategorisine giren faaliyetlere işaret etmesi durumunda, kurum hizmetlerini reddetmelidir. Yapılması gereken müşteri soruşturması oldukça ayrıntılıdır ve Wwft'ı okuyan herhangi bir kişi uzun cümleler, karmaşık hükümler ve karmaşık referanslar labirentine karışacaktır. Ve bu sadece Yasanın kendisidir. Buna ek olarak, çoğu Wwft süpervizörü kendi karmaşık Wwft-kılavuzunu yayınladı. Nihayetinde, sadece bir iş ilişkisi kurulan veya adına bir işlem (yürütülecek) olan herhangi bir gerçek veya tüzel kişi olan her müşterinin kimliği değil, aynı zamanda nihai faydalı sahiplerin kimliği ( UBO), olası Politik Maruz Kalmış Kişiler (KEP) ve müşterinin temsilcilerinin kurulması ve daha sonra doğrulanması gerekir. “UBO” ve “PEP” terimlerinin yasal tanımları sınırsızdır, ancak aşağıdakilere iner. UBO, doğrudan veya dolaylı olarak bir şirketin (hisse) çıkarlarının% 25'inden fazlasını elinde bulunduran, borsaya kote bir şirket olmamakla yükümlü olacağı için. Kısacası bir PEP, önemli bir kamu işlevinde çalışan bir kişidir. Müşteri soruşturmasının gerçek kapsamı, kurumun duruma özgü risk değerlendirmesine bağlı olacaktır. Soruşturmanın üç çeşidi vardır: standart araştırma, basitleştirilmiş araştırma ve yoğunlaştırılmış araştırma. Yukarıda belirtilen tüm kişilerin ve birimlerin kimliğini belirlemek ve doğrulamak için, soruşturma türüne bağlı olarak bir dizi belgeye ihtiyaç duyulabilir veya bu belgelere ihtiyaç duyulabilir. Olası gerekli belgelere bir bakış aşağıdaki ayrıntılı olmayan numaralandırmayla sonuçlanır: (apostilli) pasaportların veya diğer kimlik kartlarının kopyaları, Ticaret Odası'ndan alıntılar, ana sözleşme, hissedarlar ve şirket yapılarının gözden geçirilmesi. Yoğun bir soruşturma yapılması halinde, enerji faturalarının kopyaları, iş sözleşmeleri, maaş özellikleri ve banka hesap özetleri gibi daha da fazla belge gerekebilir. Yukarıda belirtilenler, odak noktasının müşteriden uzaklaşmasına ve fiili hizmet sunumuna, devasa bürokratik güçlüklere, artan maliyetlere, zaman kaybına, bu zaman kaybından dolayı ilave personel alma olasılığına, personel yetiştirme yükümlülüğüne neden olur. Wwft kuralları, tahriş olmuş müşteriler ve her şeyden önce hata yapma korkusu, sonuncu ama aynı derecede önemli olarak, Wwft açık normlarla çalışarak şirketlerin kendileriyle her bir özel durumu değerlendirmek için büyük bir sorumluluk koymayı seçti. .

Misilleme: teoride

Uygunsuzluk, bir dizi olası sonuç doğurur. Birincisi, bir kurum alışılmadık bir işlemi bildirmeyi başaramadığında, kurum Hollanda (ceza) yasası uyarınca ekonomik bir suçtan suçludur. Müşteri soruşturması söz konusu olduğunda, belirli gereksinimler vardır. Kurum öncelikle soruşturmayı yürütebilmelidir. İkinci olarak, kurum çalışanları olağandışı bir işlemi fark edebilmelidir. Bir kurum Wwft kurallarına uymazsa, Wwft tarafından belirlenen denetleyici makamlardan biri artımlı bir ceza verebilir. Yetkili makam ayrıca, suçun türüne bağlı olarak normalde maksimum 10.000 € ile 4.000.000 € arasında değişen idari para cezası verebilir. Bununla birlikte, Yaptırımlar Yasası ('Sanctiewet') da unutulmayabileceğinden, Wwft para cezası ve ceza veren tek eylem değildir. Uluslararası yaptırımların uygulanması amacıyla Yaptırımlar Kanunu kabul edilmiştir. Yaptırımların amacı ülkelerin, örgütlerin ve bireylerin örneğin uluslararası hukuku veya insan haklarını ihlal eden belirli eylemlerini düzeltmektir. Yaptırımlar olarak, bazı kişiler için silah ambargoları, mali yaptırımlar ve seyahat kısıtlamaları düşünülebilir. Bu kapsamda, (muhtemelen) terörizmle bağlantılı kişi veya kuruluşların sergilendiği yaptırım listeleri oluşturulmuştur. Yaptırımlar Yasası uyarınca, mali kurumlar yaptırım kurallarına uyduklarından emin olmak için idari ve kontrol tedbirleri almak zorundadırlar ve hangisi ekonomik suç işlemezse. Ayrıca bu durumda, artırımlı bir ceza veya idari para cezası verilebilir.

Teori gerçeğe dönüşüyor mu?

Uluslararası raporlar Hollanda'nın terörizm ve kara para aklamayla mücadelede oldukça başarılı olduğunu belirtti. Peki bu, uyumsuzluk durumunda gerçekten dayatılan yaptırımlar açısından ne anlama geliyor? Şimdiye kadar, avukatların çoğu açık bir şekilde yönlendirmeyi başardı ve cezalar büyük ölçüde uyarı veya (koşullu) askıya alma şeklinde şekillendi. Noterler ve muhasebeciler için de durum böyledir. Ancak, şimdiye kadar herkes bu kadar şanslı değildi. Bir UBO'nun kimliğini kaydetmemek ve doğrulamamak zaten bir şirketin 1,500 € para cezasına sahip olmasına neden oldu. Bir vergi danışmanı, olağandışı bir işlemi bildirmemesi nedeniyle, 20,000 € tutarının şartlı olduğu 10,000 € para cezası aldı. Bir avukatın ve noterin ofisten çıkarıldığı zaten gerçekleşti. Bununla birlikte, bu ağır yaptırımlar çoğunlukla Wwft'ın kasıtlı olarak ihlal edilmesinin bir sonucudur. Bununla birlikte, gerçekte küçük bir para cezası, bir uyarı veya askıya alma, bir yaptırımın ağır olmadığı anlamına gelmez. Sonuçta, yaptırımlar kamuya açık hale getirilebilir, bu da kesinlikle iş için iyi olmayacak bir “adlandırma ve shaming” kültürü yaratabilir.

Sonuç

Wwft, vazgeçilmez ancak karmaşık bir kurallar dizisi olduğunu kanıtlamıştır. Özellikle müşteri araştırması biraz yapmayı gerektirir, çoğunlukla odak noktasının asıl işten ve en önemlisi müşteriden uzaklaşmasına neden olur, zaman ve para kaybı ve hayal kırıklığına uğramış müşteriler değil. Şimdiye kadar, bu cezaların muazzam boyutlara ulaşma olasılığına rağmen, cezalar düşük tutuldu. Adlandırma ve utandırma, yine de kesinlikle büyük bir rol oynayabilecek bir faktördür. Bununla birlikte, Wwft hedeflerine ulaşıyor gibi görünüyor, ancak itaate giden yol engellerle, evrak yığınlarıyla, korkutucu misillemelerle ve uyarı atışlarıyla dolu.

Nihayet

Bu makaleyi okuduktan sonra başka sorularınız veya yorumlarınız olursa, bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin. Maxim Hodak, Avukat Law & More maxim.hodak@lawandmore.nl veya mr. Tom Meevis, avukat Law & More tom.meevis@lawandmore.nl aracılığıyla veya bizi +31 (0) 40-3690680 numaralı telefondan arayın.

Law & More