Tazminat talebi: Neleri bilmeniz gerekiyor?

Temel ilke Hollanda tazminat yasasında geçerlidir: herkes kendi zararını taşır. Bazı durumlarda, hiç kimse sorumlu değildir. Örneğin, dolu fırtınaların sonucu olan hasarı düşünün. Hasarınız birinden mi kaynaklandı? Bu durumda, zararı ancak kişinin sorumlu tutulması için bir temel varsa telafi etmek mümkün olabilir. Hollanda hukukunda iki ilke ayırt edilebilir: sözleşmeye bağlı ve yasal sorumluluk.

Sözleşme yükümlülüğü

Taraflar bir anlaşmaya varıyor mu? O halde sadece niyet değil, aynı zamanda burada yapılan anlaşmaların her iki tarafça da yerine getirilmesi bir zorunluluktur. Taraflardan biri sözleşme kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirmezse, eksiklik. Örneğin, tedarikçinin malları teslim etmediği, geç ya da kötü durumda teslim ettiği durumu düşünün.

Tazminat talebi: Neleri bilmeniz gerekiyor?

Ancak, sadece bir eksiklik size tazminat hakkı vermemektedir. Bu da gerektirir sorumluluk. Hesap verebilirlik, Hollanda Medeni Kanunu'nun Madde 6:75'inde düzenlenmiştir. Bu, bir kusurun, kusurundan dolayı değilse, diğer tarafa atfedilemeyeceğini veya kanunun, yasal işlemin veya hakim görüşlerin hesabından kaynaklanamayacağını öngörür. Bu, mücbir sebepler için de geçerlidir.

Bir eksiklik var mı ve aynı zamanda isnat edilebilir mi? Bu durumda, ortaya çıkan hasar henüz doğrudan karşı taraftan talep edilemez. Genellikle, diğer tarafa yükümlülüklerini henüz ve makul bir süre içinde yerine getirme fırsatı vermek için önce bir temerrüt bildirimi gönderilmelidir. Karşı taraf yükümlülüklerini hala yerine getirmezse, bu temerrüde neden olur ve tazminat da talep edilebilir.

Ayrıca, sözleşme özgürlüğü ilkesi göz önünde bulundurularak karşı tarafın yükümlülüğü kabul edilemez. Sonuçta, Hollanda'daki partilerin büyük sözleşme özgürlüğü var. Bu, sözleşme yapan tarafların belirli bir eksiklik sorumluluğunu da dışlamakta özgür oldukları anlamına gelir. Bu genellikle anlaşmanın kendisinde veya kendisi için geçerli olduğu beyan edilen genel şart ve koşullarda bir muafiyet maddesi. Ancak böyle bir fıkra, bir tarafın yükümlü tutulabilmesi için belirli şartlara uyması gerekir. Sözleşme ilişkisinde böyle bir fıkra bulunduğunda ve koşulları karşıladığında, başlangıç ​​noktası uygulanır.

Yasal yükümlülük

Medeni sorumlulukların en bilinen ve yaygın biçimlerinden biri haksız fiildir. Bu, birinin yasadışı bir şekilde diğerine zarar vermesine neden olan bir eylem veya ihmali içerir. Örneğin, ziyaretçinizin yanlışlıkla değerli vazolarınızı devirebileceği veya pahalı fotoğraf makinenizi düşürebileceği durumu düşünün. Bu durumda, Hollanda Medeni Kanunu'nun Bölüm 6: 162'si, bu tür fiillerin veya eksikliklerin mağdurunun, belirli koşullar yerine getirildiği takdirde tazminat almaya hakkı olduğunu belirtmektedir.

Örneğin, bir başkasının davranışı veya eylemi öncelikle kanunsuz. Bu, fiilin belirli bir hakkın ihlali veya yasal görev veya sosyal ahlaksızlığı veya yazılı olmayan standartları ihlal eden bir fiili veya ihmali içeriyorsa söz konusudur. Ayrıca, yasa atfedilen 'fail'. Bu, suçundan veya yasalardan veya trafikten sorumlu olduğu bir nedenden kaynaklanıyorsa mümkündür. Hesap verebilirlik bağlamında niyet gerekli değildir. Çok küçük bir borç yeterli olabilir.

Bununla birlikte, bir standardın atfedilebilir bir ihlali, sonuç olarak zarar gören kimseye her zaman sorumluluk getirmez. Sonuçta, sorumluluk hala görelilik şartı. Bu gereklilik, ihlal edilen standart mağdurun maruz kaldığı zarara karşı koruma sağlamazsa tazminat ödeme zorunluluğu olmadığını belirtir. Bu nedenle, “fail” in, bu standardın ihlali nedeniyle mağdura doğru “yanlış” davrandığı önemlidir.

Tazminata uygun hasar türleri

Eğer sözleşmeye bağlı veya medeni sorumluluk gereklilikleri yerine getirilirse, tazminat talep edilebilir. Hollanda'da tazminat için uygun olan zarar finansal kayıp ve diğer kayıp. Hollanda Medeni Kanunu'nun 6:96. Maddesi uyarınca mali zarar, yaşanan kar kaybı veya kaybı ile ilgiliyse, Hollanda Medeni Kanunu'nun 6: 101. Maddesine göre diğer zararlar maddi olmayan acılardır. Prensip olarak, mülk hasarı her zaman ve tam olarak tazminat için uygundur; diğer dezavantaj, yalnızca yasanın pek çok kelimeyle öngördüğü ölçüde.

Gerçekten zarar gören hasar için tam tazminat

Eğer tazminat söz konusuysa, gerçekten zarar gören zararın tam tazminatı geçerlidir.

Bu ilke, zarara neden olan bir olayın yaralı tarafına, tam hasarından daha fazla geri ödenmeyeceği anlamına gelir. Hollanda Medeni Kanunu'nun 6. maddesi: 100, aynı olay sadece mağdurun zarar görmesine değil, aynı zamanda faydaları makul olduğu sürece, tazmin edilecek zarar belirlenirken bu yardım tahsil edilmelidir. Fayda, hasara neden olan olayın bir sonucu olarak mağdurun (varlık) konumunda bir iyileşme olarak tanımlanabilir.

Dahası, hasar her zaman tam olarak telafi edilmeyecektir. Mağdurun suçlu davranışı veya mağdurun risk alanındaki koşullar bunda önemli bir rol oynar. Daha sonra sorulması gereken soru şudur: mağdur, hasarın meydana gelmesi veya boyutu konusunda yaptığından farklı mı davranmalı? Bazı durumlarda, mağdur hasarı sınırlamak zorunda kalabilir. Bu, yangın gibi hasara neden olan olay meydana gelmeden önce bir yangın söndürücü bulundurma durumunu içerir. Kurban tarafında herhangi bir hata var mı? Bu durumda, kendi suçlu davranışı prensipte hasara neden olan kişinin tazminat yükümlülüğünün azaltılmasına yol açar ve hasar hasara neden olan kişi ile mağdur arasında bölünmelidir. Başka bir deyişle: hasarın (büyük) bir kısmı mağdurun pahasına kalır. Kurban bunun için sigortalı değilse.

Hasara karşı sigorta

Yukarıdakiler göz önüne alındığında, mağdur ya da hasar sebebi olarak zarardan kaçınmak için sigorta yaptırmak akıllıca olabilir. Sonuçta, hasar ve iddia etmek zor bir öğretidir. Buna ek olarak, günümüzde, sigorta şirketleri ile sorumluluk sigortası, ev veya araba sigortası gibi çeşitli sigorta poliçelerini kolayca uygulayabilirsiniz.

Hasarla mı uğraşıyorsunuz ve sigortanın hasarınızı telafi etmesini istiyor musunuz? O zaman hasarı sigorta şirketinize, genellikle bir ay içinde kendiniz bildirmelisiniz. Bunun için çok fazla kanıt toplamanız tavsiye edilir. Hangi kanıtlara ihtiyacınız olduğu, hasar türüne ve sigorta şirketinizle yapmış olduğunuz anlaşmalara bağlıdır. Raporunuzdan sonra, sigorta şirketi hasarın karşılanıp karşılanmayacağını ve karşılanacağını belirtecektir.

Hasar sigortanız tarafından karşılandıysa, artık hasara neden olan kişiden bu hasarı talep edemeyeceğinizi lütfen unutmayın. Bu, sigorta şirketinizin kapsamadığı hasar açısından farklıdır. Sigortanızın verdiği zararı talep etmesi sonucu elde edilen prim artışı, zarara neden olan kişinin tazminatı için de uygundur.

Hizmetlerimiz

At Law & More Herhangi bir hasarın sizin için çok geniş kapsamlı sonuçları olabileceğini biliyoruz. Hasarla mı uğraşıyorsunuz ve bu hasarı talep edip edemeyeceğinizi veya nasıl talep edebileceğinizi bilmek istiyor musunuz? Bir tazminat talebiyle ilgileniyor musunuz ve prosedürde hukuki yardım almak ister misiniz? Sizin için başka neler yapabileceğimizi merak ediyor musunuz? Lütfen iletişime geçin Law & More. Avukatlarımız, hasar talepleri alanında uzmandır ve kişisel ve hedefli bir yaklaşım ve tavsiye yoluyla size yardımcı olmaktan mutluluk duyar!

paylaş