Şirketin değerini belirlemek: bunu nasıl yaparsınız?

İşletmenizin değeri nedir? Satın almak, satmak veya sadece şirketinizin ne durumda olduğunu bilmek istiyorsanız, bu sorunun cevabını bilmenizde fayda var. Sonuçta, bir şirketin değeri, ödenen nihai fiyat ile aynı olmasa da, bu fiyatla ilgili müzakerelerde başlangıç ​​noktasıdır. Peki bu sorunun cevabına nasıl ulaşıyorsunuz? Birkaç farklı yöntem var. Ana yöntemler aşağıda tartışılmaktadır.

Şirketin değerini belirlemek: bunu nasıl yaparsınız?

Net aktif değerinin belirlenmesi. Net aktif değeri, şirketin özkaynaklarının değeridir ve binalar, makineler, envanterler ve nakit gibi tüm varlıkların değerinin tüm borçların veya borçların çıkarılmasıyla hesaplanabilir. Bu hesaplamaya dayanarak, bir şirketin şu anda gerçekte ne kadar değerli olduğu belirlenebilir. Bununla birlikte, bu değerleme yöntemi her zaman tam bir resim sunmaz. Sonuçta, sürekli değişen bilanço, bu içsel değerlemenin temelidir. Ayrıca, şirketin bilançosu her zaman bilgi, sözleşmeler ve personel kalitesi gibi tüm varlıkları içermemekte, her zaman kira ve kira sözleşmeleri gibi tüm finansal yükümlülükleri içermemektedir. Dolayısıyla bu yöntem, şirketin geçmişteki ilerlemesi veya olası gelecek perspektifi hakkında daha fazla hiçbir şey söylemeyen bir anlık görüntüdür.

Karlılık değerinin belirlenmesi. Karlılık değeri, şirketin değerinin belirlenmesinin başka bir yoludur. Önceki yöntemin aksine, bu hesaplama yöntemi gelecekteki (kâr seviyesini) hesaba katar. Bu yöntemi kullanarak firmanızın değerini belirlemek için öncelikle kar seviyesi ve sonra karlılık şartı. Geçmişteki kar gelişimini ve geleceğe yönelik beklentileri dikkate alarak, şirketin net karına göre kar seviyesini belirlersiniz. Sonra kârı gerekli özkaynak getirisine bölersiniz. Bu getiri şartı, genellikle uzun vadeli risksiz yatırım faizine ve ayrıca sektör ve iş riski için bir ek ücrete dayanır. Uygulamada, bu yöntem en yaygın olarak kullanılmaktadır. Öyle olsa bile, bu yöntem şirketin finansman yapısını ve diğer varlıkların varlığını yeterince hesaba katmamaktadır. Üstelik bu yöntemle yatırım riski finansman riskinden ayrılamaz.

İndirgenmiş nakit akışı yöntemi. DFC yöntemi olarak da adlandırılan aşağıdaki yöntemle hesaplanarak şirketin değerinin en iyi resmi elde edilir. Sonuçta, DFC yöntemi nakit akışlarına dayanır ve gelecekteki gelişimlerine bakar. Temel fikir, şirketin yükümlülüklerini ancak yeterli fon gelirse karşılayacağı ve geçmişten gelen sonuçların gelecek için bir garanti olmadığıdır. Bu nedenle bankalar bir şirketin bu DFC yöntemine göre değerlemesine de büyük önem vermektedir. Bununla birlikte, bu yönteme göre değerleme karmaşıktır. Gelecekte şirketten elde edebileceğiniz kârın iyi bir resmini oluşturmak için, gelecekteki tüm nakit akışlarının haritasını çıkarmak önemlidir. Sonrasında, gelen nakit akışları, giden nakit akışları ile kapatılmalıdır. Son olarak, Ağırlık Ortalama Sermaye Maliyeti (WACC) yardımı ile sonuç iskonto edilir ve şirketin değeri takip edilir.

Şirketin değerini belirlemek için yukarıda üç yol tartışıldı. Giriş sorusuna dönersek, cevabı bu nedenle kesin değildir. Dahası, her yöntem farklı bir sonuca götürür. Bir yöntemin yalnızca anlık görüntüye baktığı ve bir şirketin bir milyon değerinde olduğunu belirlediği durumlarda, diğer yöntem esas olarak geleceğe bakar ve aynı şirketin bir buçuk milyona değer vermesini bekler. En yüksek değere sahip yöntemi seçmek mantıklı görünüyor. Ancak, bu her zaman şirketiniz için en iyi yöntem değildir ve çoğu durumda değerleme özel olarak yapılır. Bu nedenle, bir satın alma veya satış sürecine girmeden önce bir profesyonelle çalışmak ve yasal konumunuz hakkında tavsiye almak akıllıca olacaktır. Law & MoreAvukatları şirketler hukuku alanında uzmandırlar ve size tavsiyelerde bulunmaktan ve aynı zamanda sözleşmelerinizin hazırlanması ve değerlendirilmesi, durum tespiti ve müzakerelere katılmak gibi süreciniz boyunca her türlü başka yardımdan memnuniyet duyarlar.

paylaş