NV yasasının ve erkek / kadın oranının revizyonu

2012 yılında BV (özel şirket) yasası basitleştirildi ve daha esnek hale getirildi. BV Kanunu'nun Basitleştirme ve Esneklik Kanunu'nun yürürlüğe girmesi ile pay sahiplerine karşılıklı ilişkilerini düzenleme fırsatı verilmiş, böylelikle şirket yapısının şirketin yapısına ve işbirliği ilişkisine uyarlanması için daha fazla alan yaratılmıştır. hissedarların. BV yasasının bu basitleştirilmesi ve esnekleştirilmesi doğrultusunda, NV (halka açık limited şirketler) yasasının modernizasyonu şu anda hazırlık aşamasındadır. Bu bağlamda, NV yasasını modernleştirme yasası ve daha dengeli bir erkek / kadın oranına ilişkin yasal öneri, öncelikle NV yasasını daha basit ve daha esnek hale getirmeyi amaçlamaktadır, böylece listelenmiş olsun ya da olmasın birçok büyük kamu sınırlı (NV) şirketin mevcut ihtiyaçları karşılanabilir. Ayrıca mevzuat teklifi, büyük şirketlerin tepesindeki kadın ve erkek sayısı arasındaki oranın daha dengeli hale getirilmesini amaçlamaktadır. Girişimcilerin yukarıda bahsedilen iki temayla ilgili olarak yakın gelecekte bekleyebilecekleri değişiklikler aşağıda tartışılmaktadır.

NV kanunu ve erkek / kadın oranının revizyonu

NV yasasının revizyonu konuları

NV yasasının revizyonu, genel olarak, teklifin açıklayıcı notlarına göre, girişimcilerin uygulamada deneyimledikleri kuralları gereksiz şekilde kısıtlayıcı olarak ilgilendirir. Bu tür darboğazlardan biri, örneğin, azınlık hissedarların konumu. Şu anda var olan büyük örgütlenme özgürlüğü nedeniyle, çoğunluğa uymak zorunda oldukları için, özellikle genel bir toplantıda karar alma söz konusu olduğunda, çoğunluk tarafından dezavantajlı olma riski taşırlar. (Azınlık) hissedarların önemli haklarının tehlikede olmasını veya çoğunluk hissedarların çıkarlarının suistimal edilmesini önlemek için Modernizasyon NV Yasası önerisi, örneğin onun rızasını gerektirerek azınlık hissedarı korur.

Başka bir darboğaz zorunlu sermaye. Bu noktada teklif bir rahatlama sağlar, yani ana sözleşmede belirtilen sermayenin toplam hisse adedinin itibari değerlerinin toplamı olduğu gibi artık zorunlu olmayacaktır. BV ile. Bunun arkasındaki fikir, bu yükümlülüğün kaldırılmasıyla, halka açık bir limited şirketin (NV) yasal şeklini kullanan girişimcilerin, ilk önce tüzüklerin değiştirilmesi gerekmeden sermaye artırımı için daha fazla alana sahip olacaklarıdır. Ana sözleşmede bir sermaye belirtiliyorsa, bunun beşte birinin yeni düzenlemeye göre çıkarılmış olması gerekir. Çıkarılmış ve ödenmiş sermaye için mutlak şartlar içerik olarak değişmeden kalır ve her ikisi de 45,000 € tutarında olmalıdır.

Ek olarak, BV yasasında iyi bilinen bir kavram: belirli bir atamanın hisseleri yeni NV yasasına da yerleştirilecek. Daha sonra, yeni bir hisse sınıfı yaratmaya gerek kalmadan bir (veya daha fazla) hisse sınıfı içindeki paylara belirli haklar eklemek için belirli bir atama kullanılabilir. İlgili haklar esas sözleşmede daha ayrıntılı olarak belirtilmelidir. Gelecekte, örneğin, özel bir adı geçen adi hisse senedi sahibine, esas sözleşmede belirtildiği üzere özel bir kontrol hakkı verilebilir.

Tadilatı teklifte yer alan NV yasasının bir diğer önemli noktası, endişeler Rehin ve intifa senetlerinin oy hakları. Değişiklik, oy hakkını bir rehin veya intifa hakkı sahibine daha sonra vermenin de mümkün olmasından kaynaklanmaktadır. Bu değişiklik aynı zamanda mevcut BV yasası ile uyumludur ve teklifin açıklayıcı notlarına göre, bir süredir uygulamada olduğu anlaşılan ihtiyacı karşılamaktadır. Ayrıca teklif, bu bağlamda, hisse senetleri üzerinde rehin hakkı verilmesi halinde oy hakkının verilmesinin de kurulduktan sonra askıya alma şartı altında yapılabileceğini daha da netleştirmeyi amaçlamaktadır.

Ek olarak, NV Yasasının Modernizasyonu önerisi, aşağıdakilerle ilgili bir dizi değişiklik içerir: karar verme. Önemli değişikliklerden biri, örneğin, bir grup içinde bağlı NV'ler için özellikle önemli olan toplantı dışında karar verme ile ilgilidir. Yürürlükteki kanuna göre kararlar ancak ana sözleşmenin buna izin vermesi halinde toplantı dışında alınabilir, şirketin hamiline yazılı hissesi varsa veya sertifika vermişse hiçbir şekilde mümkün değildir ve oybirliği ile karar alınmalıdır. Gelecekte, teklifin yürürlüğe girmesiyle birlikte, toplantı haklarına sahip tüm kişilerin kabul etmesi şartıyla, başlangıç ​​noktası olarak toplantı dışında karar alınması mümkün olacaktır. Ayrıca, yeni teklif, uluslararası alanda faaliyet gösteren NV'leri olan girişimciler için yararlı olan Hollanda dışında da buluşma olasılığını da barındırıyor.

En sonunda, kuruluşla ilgili maliyetler teklifte tartışılmaktadır. Bununla ilgili olarak, NV Kanunun Modernizasyonu ile ilgili yeni öneri, şirketin bu maliyetleri şirket senedinde ödemekle yükümlü olacağı olasılığını ortaya çıkarmaktadır. Sonuç olarak, ilgili kuruluş işlemlerinin yönetim kurulu tarafından ayrı ayrı onaylanması engellenmiştir. Bu değişiklikle, oluşum maliyetlerini Ticaret Siciline beyan etme yükümlülüğü, BV'de olduğu gibi NV için silinebilir.

Daha dengeli bir erkek / kadın oranı

Son yıllarda, tepede kadınların tanıtımı ana tema haline geldi. Bununla birlikte, sonuçlar üzerine yapılan araştırmalar, bunların biraz hayal kırıklığı yarattığını göstermiştir, bu nedenle Hollanda kabinesi, NV'nin Modernizasyonu yasası ve erkek / kadın oranı ile iş dünyasının tepesinde daha fazla kadının hedefini desteklemek için bu öneriyi kullanmaya mecbur hissediyor. . Bunun arkasındaki fikir, en iyi şirketlerdeki çeşitliliğin daha iyi kararlara ve iş sonuçlarına yol açabileceğidir. İş dünyasında herkes için fırsat eşitliği ve başlangıç ​​pozisyonu elde etmek için ilgili teklifte iki önlem alınmıştır. İlk olarak, büyük halka açık limited şirketlerin de yönetim kurulu, denetim kurulu ve alt-üst için uygun ve iddialı hedef rakamları formüle etmesi gerekecektir. Ayrıca teklife göre bunları uygulamak için somut planlar yapmaları ve süreç hakkında şeffaf olmaları da gerekiyor. Borsaya kayıtlı şirketlerin denetim kurullarındaki kadın-erkek oranı erkek sayısının en az üçte birine, kadın sayısının üçte birine yükselmelidir. Örneğin üç kişilik bir denetim kurulu, en az bir erkek ve bir kadın içeriyorsa dengeli bir şekilde oluşturulur. Bu bağlamda, örneğin, en az% 30 a / f temsile katkıda bulunmayan bir denetim kurulu üyesinin atanması, bu atama geçersiz ve geçersizdir. Ancak bu, geçersiz kılınan bir denetim kurulu üyesinin katıldığı karar verme sürecinin hükümsüzlükten etkilendiği anlamına gelmez.

Genel olarak, NV yasasının revizyonu ve modernizasyonu, birçok halka açık limited şirketin mevcut ihtiyaçlarını karşılayan şirket için olumlu bir gelişme anlamına gelir. Ancak bu, halka açık bir limited şirketin (NV) yasal şeklini kullanan şirketler için bazı şeylerin değişeceği gerçeğini değiştirmez. Yaklaşan bu değişikliklerin şirketiniz için somut olarak ne anlama geldiğini veya şirketinizdeki erkek / kadın oranının durumunu öğrenmek ister misiniz? Teklifle ilgili başka sorularınız var mı? Veya sadece NV yasasının modernizasyonu hakkında bilgi sahibi olmak mı istiyorsunuz? Sonra iletişim Law & More. Avukatlarımız şirketler hukuku alanında uzmandır ve size tavsiyelerde bulunmaktan mutluluk duyar. Ayrıca sizin için diğer gelişmeleri de takip edeceğiz!

paylaş