Hollanda kara para aklama ve terörist finansman önleme yasası açıklandı

Ağustos 2018'in ilk ayında, Hollanda kara para aklama ve terörist finansman önleme yasası (Hollandaca: Wwft) on yıldır yürürlükte. Wwft'in temel amacı finansal sistemi temiz tutmak; Kanun, finansal sistemin kara para aklama ve terörist finansmanı gibi cezai amaçlarla kullanılmasını önlemeyi amaçlamaktadır. Kara para aklama, yasadışı yollardan elde edilen varlıkların yasadışı menşei gizlemek için yasal hale getirildiği anlamına gelir. Terörizmin finansmanı, terörist faaliyetleri kolaylaştırmak için sermaye kullanıldığında gerçekleşir. Wwft'e göre, kuruluşlar olağandışı işlemleri bildirmekle yükümlüdür. Bu raporlar kara para aklama ve terörist finansmanının tespitine ve kovuşturulmasına katkıda bulunmaktadır. Wwft, Hollanda'da faaliyet gösteren organizasyonlar üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Örgütler kara para aklamanın ve terörist finansmanın gerçekleşmesini önlemek için aktif olarak önlemler almak zorundadır. Bu makale, hangi kurumların Wwft kapsamına gireceğini, bu kurumların Wwft'e göre hangi yükümlülüklere sahip olduğunu ve kurumların Wwft'a uymadığı zaman sonuçlarının neler olduğunu tartışacaktır.

Hollanda kara para aklama ve terörist finansman önleme yasası açıklandı

1. Dünya Savaşı kapsamına giren kurumlar

Bazı kurumlar Wwft hükümlerine uymakla yükümlüdür. Bir kurumun Wwft'e tabi olup olmadığını değerlendirmek için kurum türü ve kurum tarafından gerçekleştirilen faaliyetler incelenir. Wwft'e tabi bir kurumun, müşterinin durum tespiti yapması veya bir işlemi raporlaması gerekebilir. Aşağıdaki kurumlar Wwft'e tabi olabilir:

  • mal satıcıları;
  • mal alım satımında aracılar;
  • gayrimenkul değerleme uzmanları;
  • emlakçılar ve emlakta aracılar;
  • rehinci operatörleri ve konut sağlayıcıları;
  • finansal Kurumlar;
  • bağımsız profesyoneller.[1]

Mal satanlar

Mal satıcıları, satılacak malların fiyatı 15,000 € veya daha fazla olduğunda ve bu ödeme nakit olarak yapıldığında müşteriye özen göstermelidir. Ödemenin şartlı olarak mı yoksa bir kerede mi gerçekleştiği önemli değildir. Gemiler, taşıtlar ve mücevherler gibi belirli mallar satılırken 25,000 € veya daha fazla nakit ödeme yapıldığında, satıcı bu işlemi her zaman rapor etmelidir. Nakit olarak ödeme yapılmadığında, Wwft zorunluluğu yoktur. Ancak, satıcının banka hesabındaki nakit mevduat, nakit ödeme olarak görülür.

Mal alım satımında aracılar

Belirli malların alım veya satımında arabuluculuk yaparsanız, Wwft'e tabi olursunuz ve müşteriye gereken özen gösterme yükümlülüğü vardır. Buna araç, gemi, mücevher, sanat objesi ve antika alım satımı da dahildir. Ödenecek fiyatın ne kadar yüksek olduğu ve fiyatın peşin ödenip ödenmediği önemli değildir. Nakit ödeme tutarı 25,000 € veya daha fazla olan bir işlem gerçekleştiğinde, bu işlem her zaman rapor edilmelidir.

Değerleme Uzmanları

Değerleme Uzmanının taşınmaz malları değerlendirmesi ve kara para aklama veya terörist finansmanı ile ilgili olağandışı gerçekleri ve koşulları keşfetmesi durumunda, bu işlem rapor edilmelidir. Ancak, değerleme uzmanlarının müşteriye durum tespiti yapma zorunluluğu yoktur.

Emlakçılar ve emlakta aracılar

Taşınmaz mal alım ve satımına aracılık eden kişiler Wwft'a tabidir ve her bir görev için müşteriye gereken özeni göstermelidir. Müşterinin durum tespiti yapma yükümlülüğü, müşterinin karşı tarafı için de geçerlidir. Bir işlemin kara para aklama veya terörizmin finansmanı içerebileceğine dair bir şüphe varsa, bu işlem rapor edilmelidir. Bu, nakit olarak 15,000 € veya daha fazla tutarın alındığı işlemler için de geçerlidir. Bu miktarın emlakçı için mi yoksa üçüncü bir taraf için mi olduğu önemli değildir.

Rehinci operatörleri ve konut sağlayıcıları

Mesleki veya iş vaatleri sunan rehinci operatörleri, her işlem için müşteriye özen göstermelidir. Bir işlem olağandışı ise, bu işlem bildirilmelidir. Bu, 25,000 € veya daha fazla tutardaki tüm işlemler için de geçerlidir. Bir adresi veya posta adresini ticari veya profesyonel olarak üçüncü tarafların kullanımına sunan konut sağlayıcıları da, her müşteri için müşterinin durum tespiti yapmalıdır. Konutun sağlanmasında para aklama veya terörist finansmanı olabileceğinden şüpheleniliyorsa, işlem rapor edilmelidir.

Finansal Kurumlar

Finansal kurumlar arasında bankalar, döviz büroları, kumarhaneler, güven büroları, yatırım kurumları ve bazı sigortacılar bulunmaktadır. Bu kurumlar her zaman müşteriye özen göstermeli ve olağandışı işlemleri rapor etmelidir. Ancak, bankalar için farklı kurallar geçerli olabilir.

Bağımsız profesyoneller

Bağımsız meslek sahipleri kategorisinde şu kişiler bulunur: noterler, avukatlar, muhasebeciler, vergi danışmanları ve idari ofisler. Bu profesyonel gruplar müşterinin durum tespiti yapmalı ve olağandışı işlemleri bildirmelidir.

Yukarıda belirtilen kurumlar tarafından yürütülen faaliyetlere tekabül eden ve bağımsız olarak mesleki temelde faaliyet yürüten kurumlar veya profesyoneller de Wwft'a tabi olabilir. Bu, aşağıdaki etkinlikleri içerebilir:

  • şirketlere sermaye yapısı, iş stratejisi ve ilgili faaliyetler konusunda danışmanlık vermek;
  • şirket birleşmeleri ve devralmaları alanında danışmanlık ve hizmet sunumu;
  • şirketlerin veya tüzel kişilerin kurulması veya yönetimi;
  • şirketleri, tüzel kişileri veya şirket hisselerini satın almak veya satmak;
  • şirketlerin veya tüzel kişilerin tam veya kısmi iktisabı;
  • vergi ile ilgili faaliyetler.

Bir kurumun Wwft'e tabi olup olmadığını belirlemek için, kurumun gerçekleştirdiği faaliyetleri akılda tutmak önemlidir. Eğer bir kurum sadece bilgi sağlıyorsa, kurum prensipte Wwft'a tabi değildir. Eğer bir kurum müşterilere tavsiyede bulunursa, kurum Wwft'e tabi olabilir. Ancak, bilgi sağlamak ve tavsiye vermek arasında ince bir çizgi vardır. Ayrıca, zorunlu müşteri durum tespiti, bir kurum bir müşteri ile iş sözleşmesine girmeden önce yapılmalıdır. Bir kurum başlangıçta bir müşteriye sadece bilgi verilmesi gerektiğini düşünüyor, ancak daha sonra tavsiye verildiği veya verilmesi gerektiği anlaşıldığında, önceki müşterinin durum tespiti yapma yükümlülüğü yerine getirilmemiştir. Bir kurumun faaliyetlerini Wwft'a tabi faaliyetlere ve Wwft'a tabi olmayan faaliyetlere bölmek çok risklidir, çünkü bu faaliyetler arasındaki sınır çok belirsizdir. Ayrıca, ayrı faaliyetlerin Wwft'e tabi olmadığı, ancak bu faaliyetlerin bir araya getirildiklerinde bir Wwft yükümlülüğü gerektirdiği de olabilir. Bu nedenle, kurumunuzun Wwft'e tabi olup olmadığını önceden belirlemek önemlidir.

Belirli koşullar altında bir kurum, Wwft yerine Hollanda Güven Ofisi Denetleme Yasası (Wtt) kapsamına girebilir. Wtt, müşteri durum tespiti ile ilgili daha katı gereklilikler içermektedir ve Wtt'a tabi kurumların faaliyetlerini yürütmek için izin alması gerekmektedir. Wtt'e göre, ikamet eden ve ek faaliyetler yürüten kurumlar Wtt'a tabidir. Bu ek faaliyetler, hukuki danışmanlık sağlamak, vergi beyanlarına dikkat etmek, yıllık hesapların hazırlanması, değerlendirilmesi ve izlenmesi ile ilgili faaliyetlerin yürütülmesi veya idarenin sürdürülmesi veya bir şirket ya da tüzel kişi için bir yönetici alınmasıdır. Uygulamada, ikamet sağlamak ve ek faaliyetler yürütmek, bu kurumların Wtt kapsamına girmediğinden emin olmak için genellikle iki farklı kurum tarafından yönetilmektedir. Ancak, değiştirilen Wtt yürürlüğe girdiğinde bu artık mümkün olmayacaktır. Bu yasal değişiklik yürürlüğe girdikten sonra, ikametgahı ispatlayan ve iki kurum arasında ek faaliyetlerin yürütüldüğü kurumlar da Wtt'a tabi olacaktır. Bu, kendileri ek faaliyetler yürüten kurumları ilgilendirir, ancak müşteriyi ikamet eden veya ikamet eden veya idare edebilecek çeşitli taraflarla temasa geçirerek aracılık yapan kurumların yanı sıra sağlama veya ikamet için başka bir kuruma yönlendirir. ek aktiviteler.[2] Hangi yasaların kendileri için geçerli olduğunu belirlemek için kurumların faaliyetleri hakkında iyi bir genel bakışa sahip olmaları önemlidir.

2. Müşteri durum tespiti

Wwft'e göre, Wwft'e tabi bir kurum müşterinin durum tespiti yapmalıdır. Müşteri durum tespiti, kurum müşteri ile bir iş anlaşması yapmadan önce ve hizmetler sağlanmadan önce yapılmalıdır. Müşteri durum tespiti, diğer şeylerin yanı sıra, bir kurumun müşterilerinin kimliğini istemesi, bu bilgileri kontrol etmesi, kaydetmesi ve beş yıl boyunca saklaması gerektiğini gerektirir.

Wwft'e göre müşteri durum tespiti risk odaklıdır. Bu, bir kurumun kendi şirketinin niteliği ve büyüklüğü ile ilgili riskleri ve belirli ticari ilişki veya işlem yapma risklerini dikkate alması gerektiği anlamına gelir. Durum tespiti yoğunluğu bu risklere uygun olmalıdır.[3] Wwft, üç seviye müşteri durum tespiti gerektirir: standart, basitleştirilmiş ve geliştirilmiş. Risklere dayanarak, bir kurum yukarıda belirtilen müşterinin gerekli özen göstermesi gerektiğini belirlemelidir. Standart durumlarda yapılması gereken müşteri durum tespiti riskine dayalı yoruma ek olarak, bir risk değerlendirmesi basitleştirilmiş veya geliştirilmiş müşteri durum tespiti gerçekleştirmenin bir nedeni olabilir. Riskleri değerlendirirken aşağıdaki hususlar dikkate alınmalıdır: müşteriler, kurumlar ve kurumun faaliyet gösterdiği coğrafi nedenler ve sunulan ürün ve hizmetler.[4]

Wwft, müşterinin durum tespiti ile işlemin risk duyarlılığı arasında denge kurmak için kurumların hangi önlemleri alması gerektiğini belirtmez. Bununla birlikte, kurumların hangi yoğunluktaki müşteri durum tespiti ile yapılması gerektiğini belirlemek için risk esaslı prosedürler oluşturması önemlidir. Örneğin, aşağıdaki önlemler uygulanabilir: bir risk matrisi oluşturmak, bir risk politikası veya profili oluşturmak, müşteri kabulü için prosedürler uygulamak, iç kontrol önlemleri almak veya bu önlemlerin bir kombinasyonu. Ayrıca, dosya yönetimi yapılması ve tüm işlemlerin ve ilgili risk değerlendirmelerinin kaydını tutmanız önerilir. Wwft ile ilgili yetkili makam, Finansal İstihbarat Birimi (FIU), bir kurumdan kara para aklama ve terörist finansmanı ile ilgili risklerin tanımlanmasını ve değerlendirilmesini talep edebilir. Bir kurum böyle bir talebe uymakla yükümlüdür.[5] Wwft ayrıca hangi yoğunluk istemcisinin durum tespiti ile yapılması gerektiğini gösteren işaretçiler de içerir.

2.1 Standart müşteri durum tespiti

Normalde, kurumlar standart müşteri durum tespiti yapmalıdır. Bu durum tespiti aşağıdaki unsurlardan oluşur:

  • müşterinin kimliğinin belirlenmesi, doğrulanması ve kaydedilmesi;
  • Nihai Yararlanıcı Sahibinin (UBO) kimliğinin belirlenmesi, doğrulanması ve kaydedilmesi;
  • ödev veya işlemin amacını ve niteliğini belirleme ve kaydetme.

Müşterinin kimliği

Hizmetlerin kime verildiğini bilmek için kurum hizmetlerini sunmaya başlamadan önce müşterinin kimliği belirlenmelidir. Müşteriyi tanımlamak için müşteriye kimlik bilgilerini sorması gerekir. Daha sonra, müşterinin kimliği doğrulanmalıdır. Gerçek bir kişi için bu doğrulama orijinal bir pasaport, sürücü belgesi veya kimlik kartı talep edilerek yapılabilir. Tüzel kişiler olan müşterilerden, ticaret sicilinden veya uluslararası trafikte alışılmış diğer güvenilir belge veya verilerden alıntı yapmaları istenmelidir. Bu bilgi daha sonra kurum tarafından beş yıl süreyle saklanmalıdır.

Kimliği UBO

Müşteri tüzel kişi, ortaklık, vakıf veya güven ise, UBO tanımlanmalı ve doğrulanmalıdır. Tüzel bir kişinin UBO'su:

  • müşterinin sermayesinde% 25'in üzerinde bir menfaate sahiptir; veya
  • müşterinin hissedarlarının genel kurulunda% 25 veya daha fazla hisse veya oy hakkı kullanabilir; veya
  • bir istemcide gerçek kontrol uygulayabilir; veya
  • vakıf veya vakıf varlıklarının% 25 veya daha fazlasının lehtarı; veya
  • müşterilerin varlıklarının% 25'i veya daha fazlası üzerinde özel kontrole sahiptir.

Bir ortaklığın UBO'sı, ortaklığın feshedilmesi durumunda, varlıklarda% 25 veya daha fazla paya sahip olan veya% 25 veya daha fazla karda paya sahip olan gerçek kişidir. Güvenle, ayarlayıcı (lar) ve mütevelli (ler) belirlenmelidir.

UBO'nun kimliği belirlendiğinde, bu kimlik doğrulanmalıdır. Bir kurum, kara para aklama ve terörist finansmanı ile ilgili riskleri değerlendirmelidir; UBO'nun doğrulanması bu risklere göre yapılmalıdır. Buna risk tabanlı doğrulama denir. En derin doğrulama şekli, tapu, sözleşme ve kamu sicilleri veya diğer güvenilir kaynaklardaki kayıtlar gibi temel belgeler yoluyla, söz konusu UBO'nun% 25 veya daha fazla yetkilendirildiğini belirlemektir. Kara para aklama ve terörist finansmanı açısından yüksek risk olduğunda bu bilgi talep edilebilir. Düşük bir risk olduğunda, bir kurum müşterinin bir UBO-beyanı imzalamasını sağlayabilir. Bu beyanı imzalayarak, müşteri UBO'nun kimliğinin doğruluğunu onaylar.

Ödevin veya işlemin amacı ve niteliği

Kurumlar, amaçlanan bir iş ilişkisi veya işlemin arka planı ve amacı hakkında araştırma yapmalıdır. Bu, kurumların hizmetlerinin kara para aklama veya terörizmin finansmanı için kullanılmasını engellemelidir. Görevin veya işlemin niteliği ile ilgili soruşturma risk temelli olmalıdır.[6] Ödevin veya işlemin niteliği belirlendiğinde, bunun bir kayıt defterine kaydedilmesi gerekir.

2.2 Basitleştirilmiş müşteri durum tespiti

Bir kurumun basitleştirilmiş müşteri durum tespiti yaparak Wwft'e uyması da mümkündür. Daha önce tartışıldığı gibi, müşteri durum tespiti yapmanın yoğunluğu bir risk analizi temelinde belirlenecektir. Bu analiz, kara para aklama ve terörist finansman riskinin düşük olduğunu gösteriyorsa, basitleştirilmiş müşteri durum tespiti yapılabilir. Wwft'e göre, müşterinin bir banka, hayat sigortacısı veya başka bir finans kurumu, borsada işlem gören şirket veya AB devlet kurumu olması durumunda, basitleştirilmiş müşteri durum tespiti her durumda yeterlidir. Bu gibi durumlarda, sadece müşterinin kimliği ile işlemin amacı ve niteliği 2.1'de açıklanan şekilde belirlenmeli ve kaydedilmelidir. Bu durumda müşterinin doğrulanması ve UBO'nun tanımlanması ve doğrulanması gerekli değildir.

2.3 Geliştirilmiş müşteri durum tespiti

Artan müşteri durum tespiti yapılması da söz konusu olabilir. Kara para aklama ve terörist finansmanı riski yüksek olduğunda bu durum söz konusudur. Wwft'e göre, aşağıdaki durumlarda geliştirilmiş müşteri durum tespiti yapılmalıdır:

  • önceden, kara para aklama veya terörist finansmanı riskinin arttığına dair bir şüphe vardır;
  • müşteri kimlikte fiziksel olarak mevcut değildir;
  • müşteri veya UBO politik olarak maruz kalan bir kişidir.

Kara para aklama veya terörist finansmanı riskinde artış şüphesi

Risk analizi, kara para aklama ve terörizmin finansmanı açısından yüksek bir risk olduğunu gösterdiğinde, müşterinin durum tespiti için iyileştirme yapılmalıdır. Bu geliştirilmiş müşteri durum tespiti, örneğin müşteriden İyi Davranış Sertifikası talep edilerek, yönetim ve vekil kurulunun yetki ve işlevlerini daha ayrıntılı inceleyerek veya bankanın talebi de dahil olmak üzere fonların menşeini ve varış yerini araştırarak gerçekleştirilebilir. ifadeleri. Alınması gereken önlemler duruma bağlıdır.

İstemci kimlikte fiziksel olarak mevcut değil

Bir müşteri kimlik tesisinde fiziksel olarak bulunmuyorsa, kara para aklama ve terörist finansmanı riski artar. Bu durumda, bu spesifik riski telafi etmek için önlemler alınmalıdır. Wwft, kurumların riski telafi etmesi gereken seçenekleri belirtir:

  • ek belgeler, veriler veya bilgiler temelinde müşteriyi tanımlamak (örneğin pasaport veya apostilin noter tasdikli kopyası);
  • sunulan belgelerin gerçekliğinin değerlendirilmesi;
  • ticari ilişki veya işlemle ilgili ilk ödemenin, bir Üye Devlette tescilli ofisi bulunan bir banka veya belirli bir durumda bulunan bir banka ile müşterinin hesabı adına veya masrafı üzerinden yapılması bu eyalette iş yapmak için lisans.

Bir kimlik ödemesi yapılırsa, türetilmiş kimlikten bahsederiz. Bu, bir kurumun daha önce gerçekleştirilen müşteri durum tespiti verilerinden faydalanabileceği anlamına gelir. Türetilmiş kimliğe izin verilir, çünkü kimlik ödemesinin yapıldığı banka aynı zamanda Wwft veya başka bir Üye Devlette benzer denetime tabi bir kurumdur. Prensip olarak, müşteri bu kimlik ödemesini gerçekleştirirken banka tarafından zaten tanımlanır.

Müşteri veya UBO politik olarak maruz kalan bir kişidir

Politik olarak maruz kalan kişiler (KEP'ler) Hollanda'da veya yurtdışında önemli bir siyasi pozisyona sahip olan veya bir yıl öncesine kadar böyle bir pozisyona sahip olan kişilerdir ve

  • yurt dışında yaşamak (Hollanda vatandaşlığına veya başka bir vatandaşlığa sahip olup olmadıklarına bakılmaksızın);

OR

  • Hollanda'da yaşıyor ama Hollanda vatandaşlığına sahip değil.

Bir kişinin PEP olup olmadığı hem müşteri hem de müşterinin UBO'su için araştırılmalıdır. Aşağıdaki kişiler her durumda PEP'lerdir:

  • devlet başkanları, hükümet başkanları, bakanlar ve devlet sekreterleri;
  • parlamenterler
  • yüksek yargı makamları üyeleri;
  • merkez bankalarının denetim büroları ve yönetim kurulları üyeleri;
  • büyükelçiler, chargé d'affaires ve kıdemli ordu subayları;
  • yürütme ve denetim organları üyeleri;
  • kamu şirketlerinin organları;
  • yakın aile üyeleri veya yukarıdaki kişilerin yakın ortakları.[7]

KEP söz konusu olduğunda, kurum, kara para aklama ve terörist finansmanının yüksek riskini yeterince azaltmak ve kontrol etmek için daha fazla veri toplamalı ve doğrulamalıdır.[8]

3. Olağandışı bir işlemi raporlama

Müşteri durum tespiti tamamlandığında, kurum teklif edilen işlemin olağandışı olup olmadığını belirlemelidir. Bu durumda ve kara para aklama veya terörist finansman söz konusu olduğunda, işlemin rapor edilmesi gerekir.

Müşterinin durum tespiti yasaların öngördüğü verileri sağlamamışsa veya kara para aklama veya terörist finansmana katılım belirtileri varsa, işlem FIU'ya rapor edilmelidir. Bu Wwft'a göre. Hollandalı yetkililer, hangi kurumların olağandışı bir işlem olup olmadığını belirleyebilecekleri öznel ve nesnel göstergeler oluşturdular. Göstergelerden biri söz konusuysa, işlemin olağandışı olduğu varsayılır. Bu işlemin mümkün olan en kısa sürede FIU'ya bildirilmesi gerekir. Aşağıdaki göstergeler oluşturulmuştur:

Öznel göstergeler

  1. Kurumun kara para aklama veya terörist finansmanı ile ilgili olabileceğini varsaydığı bir işlem. Finansal Eylem Görev Gücü tarafından çeşitli riskli ülkeler de belirlenmiştir.

Objektif göstergeler

  1. Kara para aklama veya terörist finansmanı ile ilgili olarak polise veya Cumhuriyet Savcılığına rapor edilen işlemler de FIU'ya bildirilmelidir; Sonuçta, bu işlemlerin kara para aklama ve terörist finansmanı ile ilgili olabileceği varsayımı vardır.
  2. Kara para aklamanın önlenmesi ve terörizmin finanse edilmesinde stratejik eksiklikleri olan bir devlet olarak bakanlık yönetmeliği ile tayin edilen bir devlette ikamet eden veya kayıtlı adresini taşıyan (yasal) bir kişi tarafından veya lehine yapılan işlem.
  3. Nakit olarak ödenecek tutarın 25,000 € veya daha fazla olduğu (kısmi) nakit ödeme için bir veya daha fazla aracın, geminin, sanat eşyasının veya mücevheratın satıldığı işlem.
  4. 15,000 € veya daha fazla tutarda bir işlem olup, burada başka bir para birimi için veya küçükten büyüğe kadar para alışverişi gerçekleşir.
  5. Kredi kartı veya ön ödemeli ödeme aracı lehine 15,000 € veya daha fazla tutardaki nakit depozito.
  6. 15,000 € veya daha fazla tutardaki bir işlemle bağlantılı olarak kredi kartı veya ön ödemeli bir ödeme aracı kullanımı.
  7. Kuruma nakit olarak veya kurum aracılığıyla ödenen, hamiline çekler ile, ön ödemeli bir araçla veya benzer ödeme araçlarıyla 15,000 € veya daha fazla tutardaki bir işlem.
  8. Bir rehin dükkanının kontrolü altına bir veya birkaç malın getirildiği işlem, rehinci tarafından 25,000 € veya daha fazla tutarda mevcut olan bir işlemdir.
  9. Kuruma nakit olarak, çekle, ön ödemeli araçla veya dövizle ödenen 15,000 € veya daha fazla tutardaki işlem.
  10. 15,000 € veya daha fazla miktarda para, banknot veya diğer değerli eşyalarınızı yatırmak.
  11. 15,000 € veya daha fazla tutarda bir giro ödeme işlemi.
  12. Wwft'den türetilen olağandışı işlemleri bildirme yükümlülüğüne tabi olan başka bir kuruma bu transfer için ödemeyi bırakan bir kurumdan para transferiyle ilgili değilse, 2,000 € veya daha fazla tutarda para transferi.[9]

Tüm göstergeler tüm kurumlar için geçerli değildir. Göstergelerin kurum için geçerli olduğu kurum türüne bağlıdır. Yukarıda açıklanan işlemlerden biri belirli bir kurumda gerçekleştiğinde, bu olağandışı bir işlem olarak kabul edilir. Bu işlem FIU'ya bildirilmelidir. FIU raporu olağandışı bir işlem raporu olarak kaydeder. FIU daha sonra olağandışı işlemin şüpheli olup olmadığını ve bir ceza soruşturması otoritesi veya bir güvenlik servisi tarafından araştırılması gerekip gerekmediğini değerlendirir.

4. Tazminat

Bir kurum FIU'ya olağandışı bir işlem rapor ederse, bu rapor tazminat gerektirir. Wwft'e göre, FIU'ya rapor bağlamında iyi niyetle sağlanan veriler veya bilgiler, kara para aklama şüphesiyle ilgili olarak rapor edilen kurumun soruşturulması veya kovuşturulması için bir temel oluşturamaz veya bu amaç için hizmet edemez. veya bu kurum tarafından terörist finansmanı. Ayrıca, bu veriler iddianame işlevi göremez. Bu, Wwft'den türetme rapor etme yükümlülüğüne uymayı gerektireceği makul varsayımıyla, bir kurum tarafından FIU'ya sağlanan veriler için de geçerlidir. Bu, bir kurumun olağandışı bir işlem raporu bağlamında FIU'ya sağladığı bilgilerin, kara para aklama veya terörist finansmanı hakkında bir ceza soruşturmasında kuruma karşı kullanılamayacağı anlamına gelir. Bu tazminat aynı zamanda FIU'ya veri ve bilgi sağlayan kurumda çalışan kişiler için de geçerlidir. İyi niyetle olağandışı bir işlem bildirilerek cezai tazminat verilir.

Ayrıca, olağandışı bir işlem bildiren veya Wwft temelinde ek bilgi sağlayan bir kurum, sonuç olarak üçüncü bir tarafın maruz kaldığı zararlardan sorumlu değildir. Bu, bir kurumun, olağandışı işlemin raporunun bir sonucu olarak müşterinin maruz kaldığı zarardan sorumlu tutulamayacağı anlamına gelir. Bu nedenle, olağandışı bir işlemi bildirme yükümlülüğüne uyarak kuruma da sivil tazminat verilir. Bu sivil tazminat, olağandışı işlemi bildiren veya FIU'ya bilgi sağlayan kurum için çalışan kişiler için de geçerlidir.

5. Wwft'tan kaynaklanan diğer yükümlülükler

Wwft, müşterinin durum tespiti yapma ve olağandışı işlemleri FIU'ya bildirme yükümlülüğüne ek olarak, gizlilik yükümlülüğü ve kurumlar için bir eğitim yükümlülüğü doğurur.

Gizlilik yükümlülüğü

Gizlilik yükümlülüğü, bir kurumun FIU'ya rapor hakkında ve kara para aklamanın veya terör finansmanının bir işleme dahil olduğu şüphesi hakkında kimseyi bilgilendirememesini gerektirir. Kurumun ilgili müşteriyi bu konuda bilgilendirmesi bile yasaktır. Bunun nedeni, FIU'nun olağandışı işleme ilişkin bir soruşturma başlatmasıdır. Gizlilik yükümlülüğü, araştırılan taraflara, örneğin delilleri imha etme fırsatı verilmesini önlemek için tesis edilmiştir.

Eğitim yükümlülüğü

Wwft'e göre kurumların eğitim yükümlülüğü var. Bu eğitim yükümlülüğü, kurum çalışanlarının görevlerini yerine getirmeleri ile ilgili olduğu sürece, Wwft hükümlerine aşina olmalarını gerektirir. Çalışanlar ayrıca müşteri durum tespiti ve uygun olmayan bir işlem tanımak gerekir. Bunu başarmak için periyodik eğitimlere uyulmalıdır.

6. Wwft ile uyumsuzluğun sonuçları

Wwft'den çeşitli yükümlülükler doğar: müşterinin durum tespiti, olağandışı işlemleri bildirme, gizlilik yükümlülüğü ve eğitim yükümlülüğü. Çeşitli veriler de kaydedilmeli ve saklanmalı ve bir kurum kara para aklama ve terörist finansmanı riskini azaltmak için önlemler almalıdır.

Bir kurum yukarıda listelenen yükümlülükleri yerine getirmezse, önlemler alınacaktır. Kurumun türüne bağlı olarak, Wwft ile uyum denetimi, Vergi Daireleri / Büro Denetimi Wwft, Hollanda Merkez Bankası, Hollanda Finansal Piyasalar Otoritesi, Finansal Denetim Ofisi veya Hollanda Barosu tarafından gerçekleştirilir. Bu denetçiler, bir kurumun Wwft hükümlerine uygun bir şekilde uyup uymadığını kontrol etmek için denetleyici araştırmalar yürütür. Bu araştırmalarda, bir risk politikasının ana hatları ve varlığı değerlendirilir. Soruşturma ayrıca kurumların olağandışı işlemleri gerçekten rapor etmesini sağlamayı amaçlıyor. Wwft hükümleri ihlal edilirse, denetim otoriteleri artımlı bir ceza veya idari para cezasına tabi bir emir uygulama yetkisine sahiptir. Ayrıca, bir kuruma, iç prosedürlerin geliştirilmesi ve çalışanların eğitimi ile ilgili belirli bir hareket yolunu takip etmeleri talimatı verilir.

Bir kurum olağandışı bir işlemi bildiremezse, Wwft ihlali meydana gelecektir. Raporlama başarısızlığının kasıtlı mı yoksa yanlışlıkla mı olduğu önemli değildir. Bir kurum Dünya Savaşı'nı ihlal ederse, bu, Hollanda Ekonomik Suçlar Kanunu'na göre ekonomik bir suç gerektirir. FIU ayrıca bir kurumun raporlama davranışı hakkında daha fazla araştırma yapabilir. Ciddi durumlarda, denetim makamları ihlali, daha sonra kurum hakkında cezai soruşturma başlatabilecek olan Hollanda cumhuriyet savcısına bile bildirebilir. Kurum daha sonra Wwft hükümlerine uymadığı için yargılanacaktır.

7. Sonuç

Wwft birçok kurum için geçerli olan bir yasadır. Bu nedenle, bu kurumların Wwft'e uymak için hangi yükümlülükleri yerine getirmeleri gerektiğini bilmesi önemlidir. Müşteri durum tespiti yapılması, olağandışı işlemlerin bildirilmesi, gizlilik yükümlülüğü ve eğitim yükümlülüğü Wwft'den kaynaklanmaktadır. Bu yükümlülükler, kara para aklama ve terörist finansmanı riskinin olabildiğince küçük olmasını ve bu faaliyetlerin gerçekleştiği konusunda bir şüphe olduğunda derhal harekete geçilebilmesini sağlamak için belirlenmiştir. Kurumlar için, riskleri değerlendirmek ve buna göre önlemler almak önemlidir. Kurumun türüne ve kurumun yürüttüğü faaliyetlere bağlı olarak farklı kurallar uygulanabilir.

Wwft sadece kurumların Wwft'ten doğan yükümlülüklere uyması gerektiğini değil, aynı zamanda kurumlar için başka sonuçları da beraberinde getirir. FIU'ya iyi niyetle rapor verildiğinde, kuruma cezai ve hukuki tazminat verilir. Bu durumda, kurum tarafından sağlanan bilgiler ona karşı kullanılamaz. Bir rapordan FIU'ya gelen müşterinin zararı için medeni sorumluluk da hariç tutulmuştur. Öte yandan, Wwft ihlal edildiğinde sonuçlar vardır. En kötü durumda, bir kurum cezai olarak kovuşturulabilir. Bu nedenle, kurumların yalnızca kara para aklama ve terörizmin finansmanı riskini azaltmak değil, aynı zamanda kendilerini korumak için Wwft hükümlerine uyması çok önemlidir.
_____________________________

[1] 'Wat de Wwft', Belastingdienst 09-07-2018, www.belastingdienst.nl.

[2] Parlamento belgeleri II 2017/18, 34, 910 (Değişiklik Mutabakatı).

[3] Parlamento belgeleri II 2017/18, 34, 808, s. 3 (MvT).

[4] Parlamento belgeleri II 2017/18, 34, 808, s. 3 (MvT).

[5] Parlamento belgeleri II 2017/18, 34, 808, s. 3 (MvT).

[6] Parlamento belgeleri II 2017/18, 34, 808, s. 3 (MvT).

[7] 'Wat een PEP', Autoriteit Financiele Markten 09-07-2018, www.afm.nl.

[8] Parlamento belgeleri II 2017/18, 34, 808, s. 3 (MvT).

[9] 'Meldergroepen', Mali İstihbarat Birimi 09-07-2018, www.fiu-nederland.nl.

paylaş