Seyahat sağlayıcısından iflasa karşı daha iyi korunan gezgin

Birçok insan için bir kabus olacak: tüm yıl boyunca çok çalıştığınız tatil, seyahat sağlayıcının iflası nedeniyle iptal edildi. Neyse ki, yeni mevzuatın uygulanmasıyla başınıza gelme şansınız azaldı. 1 Temmuz 2018'de yeni kurallar yürürlüğe girdi, bunun sonucunda seyahat sağlayıcılarının iflas etmesi durumunda yolcuların daha sık korunması sağlandı. Bu yeni mevzuat yürürlüğe girinceye kadar yalnızca seyahat paketi rezervasyonu yapan tüketiciler seyahat sağlayıcının iflasına karşı korundu. Bununla birlikte, günümüz toplumunda gezginler daha sık yolculuklarını kendileri derlemekte ve farklı seyahat sağlayıcıların unsurlarını bir yolculuğa birleştirmektedir. Yeni kurallar, yolculuklarını kendileri oluşturan seyahat edenleri seyahat sağlayıcılarının iflasına karşı koruyarak bu gelişimi öngörmektedir. Bazı durumlarda, iş seyahatinde olanlar bile bu koruma kapsamına girer. Yeni kurallar, 1 Temmuz 2018 tarihinde veya sonrasında yapılan tüm seyahatler için geçerlidir. Lütfen dikkat: Bu koruma yalnızca seyahat sağlayıcının iflası için geçerlidir ve gecikme veya ihtar durumunda geçerli değildir.

Daha fazla bilgi için: https://www.acm.nl/nl/publicaties/reiziger-beter-beschermd-tegen-faillissement-reisaanbieder

paylaş