HASAR İDDİASI İLE MÜCADELE EDİYOR MUSUNUZ?
YASAL DESTEK İSTEYİN

AVUKATLARIMIZ DUTCH HUKUKUNDA UZMANLARDIR

Kontrol Açık.

Kontrol Kişisel ve kolayca erişilebilir.

Kontrol Önce ilgi alanlarınız.

Kolayca erişilebilir

Kolayca erişilebilir

Law & More pazartesiden cumaya 08:00 - 22:00 ve hafta sonları 09:00 - 17:00 saatleri arasında hizmet vermektedir.

İyi ve hızlı iletişim

İyi ve hızlı iletişim

Avukatlarımız davanızı dinler ve uygun bir eylem planı hazırlar
İyi ve hızlı iletişim

Kişisel yaklaşım

Çalışma yöntemimiz müşterilerimizin% 100'ünün bizi tavsiye etmesini ve ortalama 9.4 ile derecelendirilmemizi sağlar.

Tazminat talepleri

Temel ilke Hollanda tazminat yasasında geçerlidir: herkes kendi zararını taşır. Bazı durumlarda, hiç kimse sorumlu değildir. Örneğin, dolu fırtınaların sonucu olan hasarı düşünün. Hasarınız birinden mi kaynaklandı? Bu durumda, zararı ancak kişinin sorumlu tutulması için bir temel varsa telafi etmek mümkün olabilir. Hollanda hukukunda iki ilke ayırt edilebilir: sözleşmeye bağlı ve yasal sorumluluk.

Hızlı Menü

Sözleşme yükümlülüğü

Taraflar bir anlaşmaya varıyor mu? O halde sadece niyet değil, aynı zamanda burada yapılan anlaşmaların her iki tarafça da yerine getirilmesi bir zorunluluktur. Taraflardan biri sözleşme kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirmezse, eksiklik. Örneğin, tedarikçinin malları teslim etmediği, geç ya da kötü durumda teslim ettiği durumu düşünün.

Ruby Van Kersbergen

Ruby Van Kersbergen

KANUNİ AVUKAT

ruby.van.kersbergen@lawandmore.nl

Law & More bunu senin için de yapabilir

Law and More

Evlat edinme sözleşmesi

Bir anlaşma hazırlamak çok fazla çalışmayı gerektirir. Bu nedenle yardımına başvurun.

Law and More

Varsayılan bildirim

Randevularına kimse uymuyor mu? Yazılı hatırlatmalar gönderebilir ve sizin adınıza dava açabiliriz.

Law and More

İş sözleşmesi

İş sözleşmesi hazırlama konusunda destek ister misiniz? Çağrı yap Law & More.

Tazminat talebiyle mi uğraşıyorsunuz ve prosedürde yasal yardım almak ister misiniz?

"Law & More avukatlar
katılır ve empati kurabilir
müşterinin sorunuyla”

Ancak, sadece bir eksiklik size tazminat hakkı vermemektedir. Bu da gerektirir sorumluluk. Hesap verebilirlik, Hollanda Medeni Kanunu'nun Madde 6:75'inde düzenlenmiştir. Bu, bir kusurun, kusurundan dolayı değilse, diğer tarafa atfedilemeyeceğini veya kanunun, yasal işlemin veya hakim görüşlerin hesabından kaynaklanamayacağını öngörür. Bu, mücbir sebepler için de geçerlidir.

Bir eksiklik var mı ve aynı zamanda isnat edilebilir mi? Bu durumda, ortaya çıkan hasar henüz doğrudan karşı taraftan talep edilemez. Genellikle, diğer tarafa yükümlülüklerini henüz ve makul bir süre içinde yerine getirme fırsatı vermek için öncelikle bir temerrüt bildirimi gönderilmelidir. Karşı taraf hala yükümlülüklerini yerine getiremezse, bu temerrüde düşecektir ve tazminat da talep edilebilir.

Müşteriler bizim hakkımızda ne diyor

Sorumluluk avukatlarımız size yardımcı olmaya hazır:

Office Law & More

Ayrıca, sözleşme özgürlüğü ilkesi göz önünde bulundurularak karşı tarafın sorumluluğu kabul edilemez. Sonuçta, Hollanda'daki partilerin büyük sözleşme özgürlüğü var. Bu, sözleşme yapan tarafların belirli bir eksiklik sorumluluğunu da dışlamakta özgür oldukları anlamına gelir. Bu genellikle anlaşmanın kendisinde veya kendisi için geçerli olduğu beyan edilen genel şart ve koşullarda bir muafiyet maddesi. Ancak böyle bir fıkra, bir tarafın yükümlü tutulabilmesi için belirli şartlara uyması gerekir. Sözleşme ilişkisinde böyle bir fıkra bulunduğunda ve koşulları karşıladığında, başlangıç ​​noktası uygulanır.

Yasal yükümlülük

Tazminat talebi

Medeni sorumlulukların en bilinen ve yaygın biçimlerinden biri haksız fiildir. Bu, birinin yasadışı bir şekilde diğerine zarar vermesine neden olan bir eylem veya ihmali içerir. Örneğin, ziyaretçinizin yanlışlıkla değerli vazolarınızı devirebileceği veya pahalı fotoğraf makinenizi düşürebileceği durumu düşünün. Bu durumda, Hollanda Medeni Kanunu'nun Bölüm 6: 162'si, bu tür fiillerin veya eksikliklerin mağdurunun, belirli koşullar yerine getirildiği takdirde tazminat almaya hakkı olduğunu belirtmektedir.

Örneğin, bir başkasının davranışı veya eylemi öncelikle kanunsuz. Bu, fiilin belirli bir hakkın ihlali veya yasal görev veya sosyal ahlaksızlığı veya yazılı olmayan standartları ihlal eden bir fiili veya ihmali içeriyorsa söz konusudur. Ayrıca, yasa atfedilen 'fail'. Bu, suçundan veya yasalardan veya trafikten sorumlu olduğu bir nedenden kaynaklanıyorsa mümkündür. Hesap verebilirlik bağlamında niyet gerekli değildir. Çok küçük bir borç yeterli olabilir.

Bununla birlikte, bir standardın atfedilebilir bir ihlali, sonuç olarak zarar gören kimseye her zaman sorumluluk getirmez. Sonuçta, sorumluluk hala görelilik şartı. Bu gereklilik, ihlal edilen standart mağdurun maruz kaldığı zarara karşı koruma sağlamazsa tazminat ödeme zorunluluğu olmadığını belirtir. Bu nedenle, “fail” in, bu standardın ihlali nedeniyle mağdura doğru “yanlış” davrandığı önemlidir.

Hasar türleri

Eğer sözleşmeye bağlı veya medeni sorumluluk gereklilikleri yerine getirilirse, tazminat talep edilebilir. Hollanda'da tazminat için uygun olan zarar finansal kayıp ve diğer kayıp. Mali kayıp, maruz kalınan kar kaybı veya kaybı ile ilgiliyse, diğer kayıp maddi olmayan acı ile ilgilidir. Prensip olarak, mal hasarı her zaman ve tamamen tazminat için uygundur, diğer dezavantaj sadece kanunun çok fazla kelime sağladığı sürece.

Gerçekten zarar gören hasar için tam tazminat

Eğer tazminat söz konusuysa, gerçekten zarar gören zararın tam tazminatı geçerlidir.

Bu ilke, zarara neden olan bir olayın yaralı tarafına, tam hasarından daha fazla geri ödenmeyeceği anlamına gelir. Hollanda Medeni Kanunu'nun 6. maddesi: 100, aynı olay sadece mağdurun zarar görmesine değil, aynı zamanda faydaları, tazmin edilecek zararın belirlenmesinde, makul olduğu sürece, bu yardımın ödenmesi gerekir. Bir fayda, zarara neden olan olayın bir sonucu olarak mağdurun (varlık) pozisyonundaki iyileşme olarak tanımlanabilir.

Ayrıca, hasar her zaman tam olarak telafi edilmeyecektir. Mağdurun suçlu davranışı veya mağdurun risk alanındaki koşullar bu konuda önemli bir rol oynamaktadır. O zaman sorulması gereken soru şudur: Mağdur, hasarın meydana gelmesi veya kapsamı ile ilgili olarak farklı davranmalı mıdır? Bazı durumlarda, mağdur zararı sınırlamak zorunda kalabilir. Bu, yangın gibi hasara neden olan olayın meydana gelmesinden önce bir yangın söndürücü bulundurma durumunu içerir. Mağdurun herhangi bir hatası var mı? Bu durumda, kendi suçlu davranışı prensip olarak hasara neden olan kişinin tazminat yükümlülüğünün azaltılmasına yol açar ve hasar hasara neden olan kişi ile mağdur arasında bölünmelidir. Başka bir deyişle: hasarın (büyük) bir kısmı mağdurun pahasına kalır. Kurban bunun için sigortalı değilse.

Hasara karşı sigorta

Tazminat talebi

Yukarıdakiler göz önüne alındığında, mağdur ya da hasar sebebi olarak zarardan kaçınmak için sigorta yaptırmak akıllıca olabilir. Sonuçta, hasar ve iddia etmek zor bir öğretidir. Buna ek olarak, günümüzde, sigorta şirketleri ile sorumluluk sigortası, ev veya araba sigortası gibi çeşitli sigorta poliçelerini kolayca uygulayabilirsiniz.

Hasarla mı uğraşıyorsunuz ve sigortanın hasarınızı telafi etmesini istiyor musunuz? O zaman hasarı sigorta şirketinize, genellikle bir ay içinde kendiniz bildirmelisiniz. Bunun için çok fazla kanıt toplamanız tavsiye edilir. Hangi kanıtlara ihtiyacınız olduğu, hasar türüne ve sigorta şirketinizle yapmış olduğunuz anlaşmalara bağlıdır. Raporunuzdan sonra, sigorta şirketi hasarın karşılanıp karşılanmayacağını ve karşılanacağını belirtecektir.

Hasar sigortanız tarafından karşılandıysa, artık hasara neden olan kişiden bu hasarı talep edemeyeceğinizi lütfen unutmayın. Bu, sigorta şirketinizin kapsamadığı hasar açısından farklıdır. Sigortanızın verdiği zararı talep etmesi sonucu elde edilen prim artışı, zarara neden olan kişinin tazminatı için de uygundur.

Sınıf eylemi

Belirli koşullar altında, sınıf eylemleri olası bireysel prosedürlere çekici bir alternatif olabilir. Bu, özellikle hasarın yayılmasıyla ilgili olacaktır: mağdurların maruz kaldığı toplam hasar miktarı büyüktür, ancak mağdur başına verilen hasar nispeten düşüktür. Bu durumda, olası tazminat genellikle prosedürün maliyetlerine, zaman yatırımına ve mağdurun kaybetme riskine ağır basmaz. Ek olarak, bu tür hasarlardan sorumlu olanlar genellikle yasal sistemi bilen ve dava etmek için yeterli mali kaynağa sahip büyük kuruluşlardır.

1 Ocak 2020'den bu yana, toplu davada Toplu Talep Takas Yasası yürürlüğe girmiştir. Bu, zararı aynı olay veya benzer olaylardan kaynaklanan ve sadece bir veya sınırlı sayıda (yasal) kişinin sorumlu olduğu yaralı tarafların, bir faiz grubu aracılığıyla toplu tazminat talebinde bulunmalarını mümkün kılmıştır. Şimdi, Hollanda Medeni Kanunu'nun 3. Bölümü: 305a uyarınca, nakit olarak tazminat talep edip etmediklerine bakılmaksızın sınıf eylemleri için bir rejim vardır.

Hizmetlerimiz

At Law & More Herhangi bir hasarın sizin için çok geniş kapsamlı sonuçları olabileceğini biliyoruz. Hasarla mı uğraşıyorsunuz ve bu hasarı talep edip edemeyeceğinizi veya nasıl talep edebileceğinizi bilmek istiyor musunuz? Bir tazminat talebiyle ilgileniyor musunuz ve prosedürde hukuki yardım almak ister misiniz? Sizin için başka neler yapabileceğimizi merak ediyor musunuz? Lütfen iletişime geçin Law & More. Avukatlarımız, hasar talepleri alanında uzmandır ve kişisel ve hedefli bir yaklaşım ve tavsiye yoluyla size yardımcı olmaktan mutluluk duyar!

Ne olduğunu bilmek ister misin Law & More hukuk firması olarak sizin için yapabilir Eindhoven ve Amsterdam?
Daha sonra +31 40 369 06 numaralı telefondan bize ulaşın veya şu adrese e-posta gönderin:
Bay. Tom Meevis, savunucusu Law & More - tom.meevis@lawandmore.nl
Bay. Maxim Hodak, & More'da avukat - maxim.hodak@lawandmore.nl

Law & More