Mahkeme hakkında şikayette bulunun

Yargıya güvenmeniz ve bu güveni korumanız önemlidir. Bu nedenle, bir mahkemenin veya mahkeme personelinin size doğru davranmadığını düşünüyorsanız, şikayette bulunabilirsiniz. O mahkemenin kuruluna bir mektup göndermelisiniz. Bunu olaydan sonraki bir yıl içinde yapmalısınız.

Mahkeme hakkında şikayette bulunun

Şikayet mektubunun içeriği

Bir personel veya bir hukuk mahkemesi, bir temyiz mahkemesi, Ticaret ve Sanayi Temyiz Mahkemesi (CBb) veya Merkezi Temyiz Mahkemesi (CRvB) tarafından size gerektiği gibi davranılmadığını düşünüyorsanız, şikayette bulunabilir. Bu, örneğin, mektubunuza yanıt almak veya davanızın ele alınması için çok uzun süre beklemeniz gerekiyorsa söz konusu olabilir. Ya da mahkemede çalışan bir veya daha fazla kişinin size hitap etmediğini ya da mahkemedeki birinin size hitap etme biçiminin size uygun olmadığını düşünüyorsanız. Şikayet mektupların üslubu, üslubu veya tasarımı ile ilgili olabileceği gibi, bilgi vermeme, geç bilgi verme, yanlış bilgi verme veya eksik bilgi verme ile ilgili de olabilir. Hemen hemen her durumda, şikayet kendinizle ilgili olmalıdır. Mahkemenin bir başkasına nasıl davrandığından şikayet edemezsiniz; bu o kişinin yapması içindir. Örneğin, reşit olmayan çocuğunuz veya vesayetiniz altındaki biri gibi, üzerinde yetki veya vesayet sahibi olduğunuz biri adına şikayette bulunmadığınız sürece.

NOT: Mahkemenin bir kararına veya davanızın ele alınması sırasında alınan bir karara katılmıyorsanız, bu konuda şikayette bulunamazsınız. Bu, karara itiraz etmek gibi başka bir prosedürle yapılmalıdır.

Şikayetin iletilmesi

Davanızın devam ettiği mahkemeye şikayetinizi iletebilirsiniz. Bunu olaydan sonraki bir yıl içinde yapmalısınız. Şikayetinizi ilgili mahkeme heyetine iletmelisiniz. Çoğu mahkeme şikayetinizi dijital olarak göndermenize izin verir. Bunun için www.rechtspraak.nl adresine gidin ve sol sütunda 'mahkemeye' başlığı altında 'Şikayetim var' seçeneğini seçin. İlgili mahkemeyi seçin ve dijital şikayet formunu doldurun. Daha sonra bu formu e-posta veya normal posta yoluyla mahkemeye gönderebilirsiniz. Şikayetinizi bu form olmadan yazılı olarak da mahkemeye iletebilirsiniz. Mektubunuz aşağıdaki bilgileri içermelidir:

  • hakkında şikayette bulunduğunuz bölüm veya kişi;
  • Şikayetinizin nedeni, tam olarak ne olduğu ve ne zaman olduğu;
  • adınız, adresiniz ve telefon numaranız;
  • imzan;
  • muhtemelen şikayetinizle ilgili belgelerin kopyaları.

Şikayetin ele alınması

Şikayetinizi aldıktan sonra, öncelikle ele alınıp alınamayacağını kontrol edeceğiz. Eğer durum böyle değilse, en kısa sürede bilgilendirileceksiniz. Şikayetinizin başka bir organın veya başka bir mahkemenin sorumluluğunda olması da söz konusu olabilir. Bu durumda, mahkeme, mümkünse şikayetinizi iletecek ve bu iletim hakkında sizi bilgilendirecektir. Şikayetinizin örneğin bir (telefon) görüşmesi yoluyla kolayca çözülebileceği izlenimine kapılırsanız, mahkeme en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir. Şikayetiniz ele alınırsa, prosedür aşağıdaki gibidir:

  • Mahkeme idaresi, hakkında şikayette bulunduğunuz kişiyi/kişileri şikayetiniz hakkında bilgilendirecektir;
  • Gerekirse, etkinlik hakkında ek bilgi vermeniz istenecektir;
  • Akabinde mahkeme kurulu bir soruşturma yürütür;
  • Prensip olarak, şikayetinizi mahkeme kuruluna veya şikayet danışma komitesine daha fazla açıklama fırsatı verilecektir. Şikayetin ilgili olduğu kişi şikayeti asla kendisi ele almayacak;
  • Son olarak, mahkeme kurulu bir karar verir. Bu karar size yazılı olarak bildirilecektir. Bu genellikle 6 hafta içinde yapılır.

Bu blogun sonucunda herhangi bir sorunuz var mı? O zaman lütfen iletişime geçin Law & More. Avukatlarımız size tavsiyede bulunmaktan mutluluk duyacaktır.

paylaş
Law & More B.V.