İşveren ve çalışanın Çalışma Koşulları Kanununa göre yükümlülükleri

Ne iş yaparsanız yapın, Hollanda'daki temel ilke, herkesin güvenli ve sağlıklı bir şekilde çalışabilmesidir. Bu önermenin arkasındaki vizyon, çalışmanın fiziksel veya zihinsel hastalığa yol açmaması ve sonuç olarak hiç ölüme yol açmaması gerektiğidir. Bu ilke uygulamada Çalışma Koşulları Yasası ile garanti altına alınmıştır. Bu nedenle bu yasa, iyi çalışma koşullarını teşvik etmeyi ve çalışanların hastalık ve iş göremezliklerini önlemeyi amaçlamaktadır. İşveren misiniz? Bu durumda, Çalışma Koşulları Yasasına uygun olarak sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı için özen prensip olarak size aittir. Şirketinizde, sadece sağlıklı ve güvenli çalışma konusunda yeterli bilgi sahibi olmak değil, aynı zamanda çalışanlara gereksiz tehlikeyi önlemek için Çalışma Koşulları Yasası'nın yönergelerine de uyulmalıdır. Çalışan mısınız? Bu durumda, sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı bağlamında sizden de birkaç şey beklenir.

İşveren ve çalışanın Çalışma Koşulları Kanununa göre yükümlülükleri

Çalışanın yükümlülükleri

Çalışma Koşulları Yasasına göre, işveren, çalışanıyla birlikte çalışma koşullarından nihai olarak sorumludur. Bir çalışan olarak, bu nedenle sağlıklı ve güvenli bir işyeri yaratılmasına katkıda bulunmalısınız. Daha spesifik olarak, bir çalışan olarak, Çalışma Koşulları Yasası uyarınca, yükümlülükleriniz şunlardır:

  • iş ekipmanını ve tehlikeli maddeleri doğru kullanmak;
  • iş ekipmanı üzerindeki korumaları değiştirmemek ve / veya kaldırmamak;
  • işveren tarafından temin edilen kişisel koruyucu ekipman / yardımcıları doğru kullanmak ve uygun yerde saklamak;
  • organize bilgi ve öğretimde işbirliği yapmak;
  • işvereni şirkette gözlenen sağlık ve güvenlik riskleri konusunda bilgilendirmek;
  • İşverene ve diğer uzman kişilere (önleme görevlisi gibi), gerekirse yükümlülüklerini yerine getirmelerinde yardımcı olmak.

Kısacası, bir çalışan olarak sorumlu davranmalısınız. Bunu, çalışma koşullarını güvenli bir şekilde kullanarak ve işinizi güvenli bir şekilde yaparak, kendinizi ve başkalarını tehlikeye atmadan yaparsınız.

İşverenin yükümlülükleri

Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı sağlayabilmek için, bir işveren olarak mümkün olan en iyi çalışma koşullarını hedefleyen bir politika izlemelisiniz. Çalışma Koşulları Yasası, bu politika ve ona uygun çalışma koşulları için yön sağlar. Örneğin, çalışma koşulları politikası her durumda aşağıdakilerden oluşmalıdır: risk envanteri ve değerlendirmesi (RI&E). Bir işveren olarak, işin çalışanlarınız için hangi riskleri içerdiğini, bu sağlık ve güvenlik risklerinin şirketinizde nasıl ele alındığını ve iş kazası şeklinde hangi risklerin halihazırda meydana geldiğini yazılı olarak belirtmelisiniz. Bir önleme memuru risk envanteri oluşturmanıza ve değerlendirmenize yardımcı olur ve iyi bir sağlık ve güvenlik politikası hakkında tavsiyelerde bulunur. Her şirket, bu türden en az bir önleme görevlisi atamalıdır. Bu, şirket dışından biri olmamalıdır. 25 veya daha az işçi çalıştırıyor musunuz? O zaman kendiniz bir önleme görevlisi olarak hareket edebilirsiniz.

Çalışan istihdam eden herhangi bir şirketin karşılaşabileceği risklerden biri devamsızlıktır. Çalışma Koşulları Yasasına göre, bir işveren olarak sizin bir hastalık devamsızlık politikası. İşveren olarak devamsızlık şirketinizde meydana geldiğinde nasıl başa çıkıyorsunuz? Bu sorunun cevabını açık ve yeterli bir şekilde kaydetmelisiniz. Bununla birlikte, böyle bir riskin gerçekleşme olasılığını azaltmak için, bir periyodik iş sağlığı muayenesi (PAGO) şirketiniz içinde gerçekleştirilir. Böyle bir muayene sırasında şirket doktoru, iş nedeniyle sağlık sorunları yaşayıp yaşamadığınızın bir kaydını tutar. Bu tür araştırmalara katılım çalışanınız için zorunlu değildir, ancak çok faydalı olabilir ve sağlıklı ve yaşamsal bir çalışan döngüsüne katkıda bulunabilir.

Ek olarak, diğer öngörülemeyen riskleri önlemek için, bir kurum içi acil müdahale ekibi (BHV). Bir şirket acil müdahale görevlisi, acil bir durumda çalışanları ve müşterileri güvenli bir yere getirmek için eğitilmiştir ve bu nedenle şirketinizin güvenliğine katkıda bulunacaktır. Acil müdahale görevlisi olarak hangi ve kaç kişiyi atayacağınızı kendiniz belirleyebilirsiniz. Bu aynı zamanda şirketin acil durum müdahalesinin gerçekleşeceği yol için de geçerlidir. Ancak, şirketinizin büyüklüğünü hesaba katmalısınız.

İzleme ve uyumluluk

Yürürlükteki yasa ve düzenlemelere rağmen, Hollanda'da işveren veya çalışan tarafından kolayca önlenebilecek iş kazaları hala her yıl meydana gelmektedir. Çalışma Koşulları Yasasının sadece varlığı, herkesin güvenli ve sağlıklı bir şekilde çalışabilmesi gerektiği ilkesini garanti altına almak için her zaman yeterli görünmemektedir. Bu nedenle, SZW Müfettişliği işverenleri kontrol eder, aynı zamanda çalışanların sağlıklı, güvenli ve adil çalışma kurallarına uyup uymadığını da kontrol eder. Çalışma Koşulları Yasasına göre, Müfettişlik, bir kaza meydana geldiğinde veya bir işyeri konseyi veya sendika talep ettiğinde soruşturma başlatabilir. Ayrıca, Müfettişliğin geniş kapsamlı yetkileri vardır ve bu soruşturmada işbirliği zorunludur. Müfettişlik, Çalışma Koşulları Yasasının ihlal edildiğini tespit ederse, işin durdurulması büyük bir para cezasına veya bir suç / ekonomik suçla sonuçlanabilir. Bu tür geniş kapsamlı önlemleri önlemek için, hem bir işveren hem de bir çalışan olarak Çalışma Koşulları Yasasının tüm yükümlülüklerine uymanız tavsiye edilir.

Bu blog ile ilgili herhangi bir sorunuz var mı? Sonra iletişim Law & More. Avukatlarımız, iş hukuku alanında uzmandır ve size tavsiyelerde bulunmaktan mutluluk duyar.

paylaş