Hollanda Vakıflar Denetim Kanununda Yeni Değişiklik ve ikametgâhın sağlanması

Son yıllarda Hollanda güven sektörü oldukça düzenlenmiş bir sektör haline gelmiştir. Hollanda'daki güven daireleri sıkı denetim altındadır. Bunun nedeni, düzenleyicinin nihayetinde güven dairelerinin kara para aklama veya hileli taraflarla iş yapma riski altında olduğunu anlaması ve fark etmesidir. Güven ofislerini denetleyebilmek ve sektörü düzenleyebilmek için, Hollanda Güven ofisi denetim kanunu (Wtt) 2004 yılında yürürlüğe girmiştir. faaliyetlerini yürütmek. Son zamanlarda, 1 Ocak 2019'da yürürlüğe giren Wtt'de başka bir değişiklik kabul edildi. Bu yasal değişiklik, diğer şeylerin yanı sıra, Wtt'a göre konut sağlayıcısının tanımının daha da genişlemesini gerektiriyor. Bu değişikliğin bir sonucu olarak, daha fazla kurum Wtt kapsamına girmektedir ve bu kurumlar için önemli sonuçlar doğurabilir. Bu makalede Wtt'taki değişikliğin ikametgâh sağlanması ile ilgili neler olduğu ve değişikliğin bu alanda ne gibi sonuçları olduğu açıklanacaktır.

Hollanda Güven Ofisi Denetim Kanununda Yeni Değişiklik ve ikametgâhın sağlanması

1. Hollanda Güven Ofisi denetim kanununun arka planı

 Güven ofisi, tüzel kişi, şirket veya profesyonel veya ticari olarak, diğer tüzel kişiler veya şirketlerle birlikte veya bunlar olmadan bir veya daha fazla güven hizmeti sağlayan gerçek bir kişidir. Wtt adının zaten belirttiği gibi, güven daireleri denetime tabidir. Denetim otoritesi Hollanda Merkez Bankası'dır. Hollanda Merkez Bankası'ndan izin alınmadan, güven bürolarının Hollanda'daki bir büroda faaliyet göstermesine izin verilmez. Wtt, diğer konuların yanı sıra, bir güven ofisinin tanımını ve Hollanda'daki güven ofislerinin izin almak için yerine getirmesi gereken şartları içerir. Wtt, beş güven hizmeti kategorisini sınıflandırır. Bu hizmetleri sağlayan kuruluşlar bir güven ofisi olarak tanımlanır ve Wtt. Bu, aşağıdaki hizmetlerle ilgilidir:

  • tüzel kişi veya şirketin yöneticisi veya ortağı olmak;
  • bir adres veya posta adresi sağlamakla birlikte ek hizmetler sağlamak (ikametgah artı sağlamak);
  • müşterinin yararına bir boru şirketi kullanmak;
  • tüzel kişiliklerin satışı veya satışında aracılık yapmak;
  • mütevelli olarak hareket etmek.

Hollandalı yetkililerin Wtt'ı tanıtmak için çeşitli nedenleri vardı. Wtt'in kullanılmasından önce, güven sektörü, özellikle daha büyük küçük güven ofisi grubu ile ilgili olarak haritalandırılmamış veya zar zor haritalandırılmamıştır. Denetimin getirilmesi ile güven sektörüne ilişkin daha iyi bir görüş elde edilebilir. Wtt'ı tanıtmanın ikinci nedeni, Mali Eylem Görev Gücü gibi uluslararası kuruluşların, güven bürolarının, diğer şeylerin yanı sıra, kara para aklama ve mali kaçırma ile ilgili olarak daha fazla risk oluşturduğuna işaret etmeleridir. Bu örgütlere göre, güven sektöründe düzenleme ve denetim yoluyla yönetilebilir hale getirilmesi gereken bir bütünlük riski vardı. Bu uluslararası kurumlar ayrıca, hatalı iş operasyonlarına odaklanan ve güven dairelerinin kimlerle iş yürüttüklerini bilmeleri gereken müşteri bilme ilkesi de dahil olmak üzere önlemler önerdi. Amaç, hileli veya suçlu taraflarla iş yapılmasını önlemektir. Wtt'i tanıtmanın son nedeni, Hollanda'daki güven dairelerine ilişkin öz düzenlemenin yeterli olmadığıdır. Tüm ofisler aynı kurallara tabi değildir, çünkü tüm ofisler bir şube veya meslek kuruluşunda birleştirilmemiştir. Ayrıca, kuralların uygulanmasını sağlayabilecek bir denetim makamı eksikti.[1] Wtt daha sonra güven dairelerine ilişkin net bir düzenleme yapılmasını ve yukarıda belirtilen sorunların ele alınmasını sağlamıştır.

2. Konut artı hizmet sağlama tanımı

 Since the introduction of the Wtt in 2004, there have been regular amendments to this law. On November 6, 2018, the Dutch Senate adopted a new amendment to the Wtt. With the new Dutch Trust office supervision act 2018 (Wtt 2018), which entered into force on January 1, 2019, the requirements that trust offices have to meet have become stricter and the supervisory authority has more enforcement means available. This change has, among others, extended the concept of ‘providing of domicile plus’.  Under the old Wtt the following service was considered a trust service: ek hizmetlerin yerine getirilmesiyle birlikte bir tüzel kişilik için adres sağlanması. Buna aynı zamanda ikamet ikramiyesi artı.

Her şeyden önce, ikametgahın hükmünün tam olarak ne anlama geldiğini anlamak önemlidir. Wtt'e göre, ikametgâh hükmü adresin veya ziyaret adresinin sipariş veya tüzel kişi, şirket veya gerçek kişi tarafından adres sağlayıcısıyla aynı gruba ait olmaması. Adresi sağlayan kuruluş, bu hükme ek olarak ek hizmetler de gerçekleştirirse, ikametgah artı hükmünden bahsederiz. Birlikte, bu faaliyetler Wtt. Eski Wtt kapsamında aşağıdaki ek hizmetler söz konusuydu:

  • kabul faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi dışında, özel hukukta tavsiye vermek veya yardım sağlamak;
  • vergi tavsiyesi vermek veya vergi beyannameleri ve ilgili hizmetlere bakmak;
  • yıllık hesapların hazırlanması, değerlendirilmesi veya denetlenmesi veya idarelerin yürütülmesi ile ilgili faaliyetlerin gerçekleştirilmesi;
  • tüzel kişi veya şirket için bir müdürün işe alınması;
  • genel idari emirle belirlenen diğer ek faaliyetler.

Yukarıda belirtilen ek hizmetlerden birinin yerine getirilmesi ile birlikte konut sağlanması, eski Wtt kapsamında bir güven hizmeti olarak kabul edilir. Bu hizmet kombinasyonunu sağlayan kuruluşların Wtt.

Wtt 2018 kapsamında ek hizmetler biraz değiştirildi. Şimdi aşağıdaki faaliyetlerle ilgilidir:

  • kabul faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi dışında yasal tavsiye vermek veya yardım sağlamak;
  • vergi beyanlarına ve ilgili hizmetlere bakmak;
  • yıllık hesapların hazırlanması, değerlendirilmesi veya denetlenmesi veya idarelerin yürütülmesi ile ilgili faaliyetlerin gerçekleştirilmesi;
  • tüzel kişi veya şirket için bir müdürün işe alınması;
  • genel idari emirle belirlenen diğer ek faaliyetler.

Wtt 2018 altındaki ek hizmetlerin eski Wtt altındaki ek hizmetlerden çok fazla sapmadığı açıktır. İlk nokta altında tavsiyede bulunma tanımı hafifçe genişletilir ve vergi tavsiyesinin sağlanması tanımdan çıkarılır, ancak aksi takdirde neredeyse aynı ek hizmetlerle ilgilidir.

Bununla birlikte, Wtt 2018 eski Wtt ile karşılaştırıldığında, konut artılarının sağlanması konusunda büyük bir değişiklik görülebilir. 3. madde, paragraf 4, alt b Wtt 2018 uyarınca, bu kanuna dayanarak izinsiz olarak, hem posta adresi ya da bölümde belirtildiği gibi bir ziyaret adresi sağlamayı amaçlayan faaliyetlerin yapılması yasaktır. b) güven hizmetlerinin tanımının ve bu bölümde atıfta bulunulan ek hizmetlerin, bir ve aynı gerçek kişi, tüzel kişi veya şirketin yararına olması.[2]

Bu yasak, konut sağlanması ve ek hizmetlerin yerine getirilmesi genellikle pratikte ayrılmışyani bu hizmetler aynı tarafça yapılmaz. Bunun yerine, örneğin bir taraf ek hizmetleri yerine getirir ve daha sonra müşteriyi konut sağlayan başka bir tarafla temasa geçirir. Ek hizmetlerin yerine getirilmesi ve ikametgâh sağlanması aynı tarafça yapılmadığından, prensip olarak eski Wtt'e göre bir güven hizmetinden bahsetmiyoruz. Bu hizmetleri birbirinden ayırarak, eski Wtt'a göre bir izin gerekmemekte ve bu izni alma yükümlülüğünden kaçınılmaktadır. Gelecekte güven hizmetlerinin bu şekilde ayrılmasını önlemek için, 3. madde, 4. paragraf, alt bt 2018 b.

3. Güven hizmetlerini ayırmanın yasaklanmasının pratik sonuçları

Eski Wtt'e göre, konut hizmetini ayıran ve ek faaliyetlerin yerine getirildiği ve bu hizmetlerin farklı taraflarca gerçekleştirilmesini sağlayan hizmet sağlayıcıların faaliyetleri, bir güven hizmeti tanımına girmez. Bununla birlikte, 3. madde, 4. paragraf, alt bt 2018 yılı yasağı ile, güven hizmetlerini ayıran tarafların bu tür faaliyetleri izinsiz olarak yürütmeleri de yasaktır. Bu, faaliyetlerini bu şekilde sürdürmek isteyen partilerin izin almasını ve dolayısıyla Hollanda Ulusal Bankası'nın denetimine girmesini gerektirir.

Yasak, hizmet sağlayıcıların, hem konut sağlanmasını hem de ek hizmetlerin gerçekleştirilmesini amaçlayan faaliyetler gerçekleştirdiklerinde Wtt 2018'e göre bir güven hizmeti vermelerini gerektirir. Bu nedenle, bir hizmet sağlayıcısının ek hizmetler gerçekleştirmesine ve daha sonra müşterisini Wtt'a göre izin almaksızın ikametgah sağlayan başka bir tarafla temas ettirmesine izin verilmez. Ayrıca, bir servis sağlayıcı bir müşterinin izinsiz olarak konut sağlayabilecek ve ek hizmetler gerçekleştirebilecek çeşitli taraflarla temasa geçerek aracı olarak hareket etmesine izin verilmez.[3] Bu aracı, konutun kendisini sağlamadığı veya ek hizmetler gerçekleştirmediği durumlarda bile geçerlidir.

4. Müşterileri ikametgahın belirli sağlayıcılarına yönlendirmek

Uygulamada, genellikle ek hizmetler gerçekleştiren ve daha sonra müşteriyi belirli bir konut sağlayıcısına yönlendiren taraflar vardır. Bu yönlendirme karşılığında, ikametgah sağlayıcısı genellikle müşteriyi yönlendiren tarafa bir komisyon öder. Bununla birlikte, Wtt 2018'e göre, artık servis sağlayıcıların Wtt'dan kaçınmak için hizmetlerini işbirliği yapmasına ve kasıtlı olarak hizmetlerini ayırmasına izin verilmemektedir. Bir kuruluş, istemciler için ek hizmetler gerçekleştirdiğinde, bu istemcilerin belirli ikametgah sağlayıcılarına yönlendirilmesine izin verilmez. Bu, taraflar arasında Wtt'tan kaçınmayı amaçlayan bir işbirliği olduğu anlamına gelir. Ayrıca, sevk için bir komisyon alındığında, güven hizmetlerinin ayrıldığı taraflar arasında bir işbirliği olduğu açıktır.

Wtt'un ilgili makalesi, gerçekleştirme etkinlikleri hakkında konuşuyor amaçlayan hem posta adresi hem de ziyaret adresi sağlamak ve ek hizmetler yapmak için. Değişiklik mutabakatı müşteriyi temasa getirmek farklı partilerle.[4] Wtt 2018 yeni bir yasadır, şu anda bu yasa ile ilgili herhangi bir yargı kararı yoktur. Ayrıca, ilgili literatür sadece bu yasanın gerektirdiği değişiklikleri tartışmaktadır. Bu şu anda, yasanın uygulamada tam olarak nasıl işleyeceği henüz belli değil. Sonuç olarak, şu anda hangi eylemlerin tam olarak 'amaçlayan' ve 'temasa geçme' tanımlarının içine girdiğini bilmiyoruz. Bu nedenle, şu anda hangi eylemlerin tam olarak Madde 3, paragraf 4, alt b Wtt 2018 yasağı kapsamında olduğunu söylemek mümkün değildir. Bununla birlikte, bunun kayan bir ölçek olduğu kesindir. Belirli ikametgah tedarikçilerine atıfta bulunulması ve bu yönlendirmeler için bir komisyonun alınması, müşterileri bir ikametgah sağlayıcısı ile temasa geçirme olarak kabul edilir. Müşterinin prensipte doğrudan bir konut sağlayıcısına yönlendirilmemesine rağmen, iyi deneyime sahip belirli konut sağlayıcılarının tavsiye edilmesi bir risk oluşturur. Ancak, bu durumda, müşterinin iletişim kurabileceği özel bir ikametgah sağlayıcısından bahsedilir. Bunun, bir ikametgah sağlayıcısıyla 'müşteriyi temasa geçirme' olarak görülme ihtimali yüksektir. Sonuçta, bu durumda müşterinin bir ev sahibi bulmak için çaba göstermesi gerekmez. Bir müşteri, doldurulmuş bir Google arama sayfasına yönlendirildiğinde 'istemciyi iletişime geçirmekten' söz edip etmediğimiz hala sorudur. Bunun nedeni, böyle bir özel ikamet sağlayıcısının önerilmemesidir, ancak kurum müşteriye ikametgah sağlayıcılarının adlarını vermektedir. Hangi eylemlerin tam olarak yasağın kapsamına girdiğini açıklığa kavuşturmak için, içtihatta yasal hükmün daha da geliştirilmesi gerekecektir.

5. Sonuç

Wtt 2018'in ek hizmetler gerçekleştiren taraflar için büyük sonuçları olabileceği ve aynı zamanda müşterilerini konut sağlayabilecek başka bir tarafa yönlendirebileceği açıktır. Eski Wtt kapsamında, bu kurumlar Wtt kapsamına girmedi ve bu nedenle Wtt'e göre izin gerektirmedi. Bununla birlikte, Wtt 2018 yürürlüğe girdiğinden beri, güven hizmetlerinin ayrılması denilen bir yasak vardır. Şu andan itibaren, hem konut sağlanmasına hem de ek hizmetlerin yerine getirilmesine odaklanan faaliyetler yürüten kurumlar, Wtt kapsamına girmektedir ve bu yasaya göre izin almaları gerekmektedir. Uygulamada, ek hizmetler gerçekleştiren ve ardından müşterilerini bir konut sağlayıcısına yönlendiren birçok kuruluş vardır. Başvurdukları her müşteri için, konut sağlayıcısından bir komisyon alırlar. Bununla birlikte, Wtt 2018'in yürürlüğe girmesinden bu yana, hizmet sağlayıcıların Wtt'dan kaçınmak için artık işbirliği yapmasına ve hizmetleri kasten ayırmasına izin verilmemektedir. Bu temelde çalışan kuruluşlar bu nedenle faaliyetlerine eleştirel bir göz atmalıdır. Bu kuruluşların iki seçeneği vardır: faaliyetlerini ayarlarlar ya da Wtt kapsamına girerler ve bu nedenle izin gerektirirler ve Hollanda Merkez Bankası'nın denetimine tabidirler.

İletişim

Bu makaleyi okuduktan sonra sorularınız veya yorumlarınız varsa, lütfen bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin. Maxim Hodak, avukat Law & More maxim.hodak@lawandmore.nl veya mr. Tom Meevis, avukat Law & More tom.meevis@lawandmore.nl aracılığıyla veya +31 (0) 40-3690680 numaralı telefonu arayın.

 

[1] K. Frielink, Hollanda'daki Güven Ofislerinin Denetimi, Deventer: Wolters Kluwer Hollanda 2004.

[2] Parlamento belgeleri II 2017/18, 34, 910 (Değişiklik Mutabakatı).

[3] Parlamento belgeleri II 2017/18, 34, 910 (Değişiklik Mutabakatı).

[4] Parlamento belgeleri II 2017/18, 34, 910 (Değişiklik Mutabakatı).

paylaş